Η πιο επικίνδυνη γέφυρα της Ελλάδας: Tο νέο έργο που θα την αντικαταστήσει

PLUS

Η πιο επικίνδυνη γέφυρα της Ελλάδας: Tο νέο έργο που θα την αντικαταστήσει

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Ευτυχία Παπούλια

Σε τροχιά υλοποίησης εισέρχεται το έργο της κατασκευής μίας νέας οδικής γέφυρας στον Ευρώτα, στην περιοχή της Σκάλας Λακωνίας.

27.11.2022 | 10:21

Ένα ακόμα αποφασιστικό βήμα για την κατασκευή μίας ολοκαίνουργιας, σύγχρονης οδικής γέφυρας στον Ευρώτα, στην περιοχή της Σκάλας Λακωνίας, έγινε πριν από λίγες εβδομάδες. Ειδικότερα, η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Πελοποννήσου, κατόπιν συνεδρίασης την Τρίτη 8 Νοεμβρίου, ενέκρινε το πρώτο πρακτικό της δημοπρασίας για το προϋπολογισμού 4.465.000 ευρώ έργo κατασκευής της νέας γέφυρας του ποταμού Ευρώτα στη Σκάλα. Η καινούργια γέφυρα θα κατασκευαστεί δίπλα στην υπάρχουσα μεταλλική, στο πλαίσιο της ανοικτής διαδικασίας μέσω του Εθνικού Συστήματος Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΣΗΔΗΣ). Η υφιστάμενη παλιά μεταλλική γέφυρα, η οποία αριθμεί 126 χρόνια ζωής έχοντας λάβει διαστάσεις τοπόσημου, έχει χαρακτηριστεί εδώ και 20 χρόνια ακατάλληλη, μιας και φέρει σημαντικές φθορές, μικρό πλάτος και μικρή κλάση φορτίων. Η συγκεκριμένη γέφυρα θα αποκατασταθεί, και θα αξιοποιηθεί ως πεζογέφυρα.

H ιστορία της παλαιάς γέφυρας του Ευρώτα

Η κατασκευή της γέφυρας ξεκίνησε το 1896, με τους σχεδιαστές και τους κατασκευαστές της να είναι Γερμανοί και Ιταλοί αντίστοιχα. Για τη δημιουργία της επιστρατεύτηκαν δύο τεχνικές, με την πρώτη να είναι αυτή του σωλήνα (μιας και στην πραγματικότητα είναι ένας σωλήνας). Δεδομένου, όμως, ότι το μήκος της είναι περίπου 100 μέτρα και οι ταλαντώσεις θα ήταν σφοδρές, ακολουθήθηκε και η τεχνική στήριξης στο κέντρο με βάση, το βάθος των θεμελίων της οποίας φτάνει τα 30 μέτρα περίπου. Σήμερα και έχοντας περάσει πάνω από ένας αιώνας από τη θεμελίωσή της, είναι επιτακτική ανάγκη το νέο έργο να ξεκινήσει όσο πιο σύντομα γίνεται, ώστε να σταματήσει να χρησιμοποιείται τουλάχιστον από τα οχήματα η επικίνδυνη αυτή γέφυρα.

Exit mobile version