Κεφαλογιάννης: Ερώτηση στην Κομισιόν για τον διφορούμενο ρόλο της Τουρκία στο ουκρανικό

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κεφαλογιάννης: Ερώτηση στην Κομισιόν για τον διφορούμενο ρόλο της Τουρκία στο ουκρανικό

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Γιώργος Ζαχάρης

Κεφαλογιάννης: «Πολλές ρωσικές εταιρείες άνοιξαν αντιπροσωπείες στην Τουρκία και συνεταιρίζονται με τουρκικές, πραγματοποιώντας εισαγωγές πίσω από “τουρκικές ταμπέλες”».

25.10.2022 | 09:48

«Να κρίνει και να λάβει μέτρα, αν χρειαστεί, για το γεγονός ότι η Τουρκία, αν και αποτελεί πλήρες μέλος του ΝΑΤΟ και είναι υπό ένταξη χώρα στην ΕΕ, δεν συμμετέχει στις κυρώσεις κατά της Ρωσίας και την ίδια ώρα έχει μετατραπεί σε «διαμετακομιστικό κόμβο» της Ρωσίας μέσω της οποίας παρακάμπτεται ο οικονομικός αποκλεισμός με αποτέλεσμα να έχουν πυκνώσει οι οικονομικές σχέσεις μεταξύ των δύο χωρών από την έναρξη της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία», ζητά με ερώτησή του προς της Ευρωπαϊκή Επιτροπή ο ευρωβουλευτής της ΝΔ, Μανώλης Κ. Κεφαλογιάννης.

Πρωτοφανές φάσμα ενεργειακής φτώχειας

Συγκεκριμένα, αφού αναφέρει ότι «μπαίνοντας στο χειμώνα, εξαιτίας της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία, οι χώρες της Ευρώπης αντιμετωπίζουν ένα πρωτοφανές φάσμα ενεργειακής φτώχειας, άνοδο τιμών σε βασικά είδη από την αύξηση του πληθωρισμού και επιβράδυνση της ανάπτυξης των οικονομιών τους», υπενθυμίζει ότι «η ΕΕ και τα κράτη-μέλη της από την πρώτη ώρα της ρωσικής εισβολής έχουν επιβάλει αυστηρότατες κυρώσεις κατά της Ρωσίας», κυρώσεις στις οποίες «συμμετέχουν και οι χώρες του ΝΑΤΟ που δεν είναι κράτη-μέλη της ΕΕ».

Παράκαμψη των κυρώσεων

Και αμέσως υπογραμμίζει: «Η Τουρκία, αν και μέλος του ΝΑΤΟ και υπό ένταξη χώρα στην ΕΕ, δεν συμμετέχει στις κυρώσεις που έχουν επιβληθεί και έχει μετατραπεί σε «διαμετακομιστικό κόμβο» για τη Ρωσία μέσω της οποίας παρακάμπτεται ο οικονομικός αποκλεισμός. Τα φορτία από διάφορες χώρες που δεσμεύονται από το εμπάργκο εκφορτώνονται σε λιμάνια της Τουρκίας και μεταφέρονται σε πλοία με προορισμό τη Ρωσία χωρίς να φαίνεται η προέλευσή τους. Παρόμοια μέθοδος παράκαμψης χρησιμοποιείται και στις οδικές μεταφορές. Κάθε μήνα στο λιμάνι της Μερσίνας ξεφορτώνουν περί τα 250 πλοία και φορτώνουν 3.000 φορτηγά αυτοκίνητα».

«Πολλές ρωσικές εταιρείες άνοιξαν αντιπροσωπείες στην Τουρκία και συνεταιρίζονται με τουρκικές, πραγματοποιώντας εισαγωγές πίσω από «τουρκικές ταμπέλες»», συμπληρώνει ο κ. Κεφαλογιάννης στην ερώτησή του, τονίζοντας ότι «ο αριθμός των εταιρειών με ρωσικά κεφάλαια που είναι εγκατεστημένες στην Τουρκία τετραπλασιάστηκε του πρώτους 8 μήνες του 2022» και ότι «σύμφωνα με τα στοιχεία της τουρκικής στατιστικής υπηρεσίας το πρώτο 9μηνο του 2022 οι εξαγωγές προς τη Ρωσία αυξήθηκαν κατά 43%, οι εισαγωγές αυξήθηκαν κατά περίπου 125%, ενώ το πρώτο επτάμηνο του 2022 οι εξαγωγές πετρελαίου από τη Ρωσία προς την Τουρκία διπλασιάστηκαν σε ετήσια βάση».

Πώς κρίνει;

Για τότε λόγους αυτούς o κ. Κεφαλογιάνης ρωτά την Ευρωπαϊκή Επιτροπή:

  • Πώς κρίνει τη μη συμμετοχή της Τουρκίας, που αν και αποτελεί μέλος του ΝΑΤΟ και υπό ένταξη χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, στις κυρώσεις που έχουν επιβληθεί κατά της Ρωσίας; Και
  • Πώς κρίνει και τι μέτρα πρόκειται να λάβει για την πύκνωση των διμερών οικονομικών σχέσεων Τουρκίας-Ρωσίας από την έναρξη του πολέμου;
Exit mobile version