Τρένο με υδρογόνο: Παγκόσμια πρώτη!

ΚΟΣΜΟΣ

Τρένο με υδρογόνο: Παγκόσμια πρώτη!

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Ευτυχία Παπούλια

Τρένο με υδρογόνο: Το ευρωπαϊκό τρένο του μέλλοντος

24.08.2022 | 15:00

Σε μια παγκόσμια πρωτιά η Γερμανία εγκαινίασε σήμερα μια σιδηροδρομική γραμμή με τρένα που κινούνται αποκλειστικά με υδρογόνο, ένα τεράστιο βήμα προς τις μετακινήσεις με «πράσινους» συρμούς παρά τις προκλήσεις εφοδιασμού. Ένας στόλος 14 υδρογονοκίνητων τρένων της γαλλικής εταιρείας Alstom θα αντικαταστήσει τις ντιζελοκίνητες λοκομοτίβες στο κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας σε μια διαδρομή εκατό χιλιομέτρωνm που συνδέει τις πόλεις Κούχξχαβεν, Μπρέμερχάβεν, Μπρέμερφέρντε και Μπουξτεχούντε κοντά στο Αμβούργο. «Οποιαδήποτε ώρα της ημέρας οι επιβάτες θα ταξιδεύουν σε αυτή τη διαδρομή αποκλειστικά χάρη στο υδρογόνο», δήλωσε ο μάνατζερ του σχετικού πρότζεκτ της Alstom, Στέφαν Σρανκ. Τα υδρογονοκίνητα τρένα ενσαρκώνουν πολλές από τις ελπίδες για την απεξάρτηση από τον άνθρακα των σιδηροδρόμων και την αντικατάσταση του ντίζελ, με το οποίο πραγματοποιούνται ακόμη το 20% των ταξιδιών στη Γερμανία.

Τα τρένα αυτά με τους μηδενικούς ρύπους είναι εφοδιασμένα με κυψέλες καυσίμου, οι οποίες παράγουν τον απαιτούμενο για την κίνησή τους ηλεκτρισμό μέσω ενός συνδυασμού υδρογόνου και οξυγόνου, μια διαδικασία που αφήνει ως υποπροϊόντα στο περιβάλλον μόνον ατμό και νερό, ενώ η έξτρα παραγόμενη ενέργεια αποθηκεύεται σε μπαταρίες λιθίου, που επίσης διαθέτει το τρένο.

Το ευρωπαϊκό τρένο του μέλλοντος

Τα τρένα Coradia iLint της Alstom, που σχεδιάστηκαν στην πόλη Ταρμπ της νότιας Γαλλίας και συναρμολογήθηκαν στo Σάλτσγκιτερ της κεντρικής Γερμανίας, είναι πρωτοπόρα στον τομέα. Το εγχείρημα προσέλκυσε επενδύσεις «αρκετών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ» και πιστώνεται με τη δημιουργία έως και 80 θέσεων εργασίας στις δύο χώρες, σύμφωνα με τη γαλλική εταιρεία. Δύο εμπορικά τρένα της συγκεκριμένης τεχνολογίας πραγματοποιούν ήδη από το 2018 δρομολόγια στην Κάτω Σαξωνία, αλλά από σήμερα ο αριθμός τους αυξάνεται στα 14. Ο γαλλικός όμιλος εξασφάλισε τέσσερα συμβόλαια για αρκετές δεκάδες τρένα στη Γερμανία, τη Γαλλία και την Ιταλία και δεν βλέπει να μειώνεται η ζήτηση. Μόνον στη Γερμανία, εκτιμά ο Σρανκ, «μπορούν να αντικατασταθούν από 2.500 έως 3.000 ντιζελοκίνητοι συρμοί από υδρογονοκίνητα μοντέλα»

Κι όπως λέει ο Αλεξάντρ Σαρπεντιέ, ειδικός στους σιδηροδρόμους της εταιρείας παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών, Ρόλαντ Μπέργκερ, «μέχρι το 2035 περίπου το 15% -20% της περιφερειακής ευρωπαϊκής αγοράς μπορεί να κινείται με υδρογόνο – άλλωστε και στη χώρα μας το το επενδυτικό πλάνο της Hellenic Train (πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ) περιλαμβάνει μίσθωση νέων ηλεκτροκίνητων και υδρογονοκίνητων τρένων.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ώρα για Χαλάρωση και Έμπνευση με τα Καλύτερα Καλοκαιρινά Βιβλία από το Online Βιβλιοπωλείο Πατάκη 24.08.2022 | 15:00
Γυναικεία Παπούτσια με Στυλ, Άνεση και Ποιότητα 24.08.2022 | 15:00
Σπουδές Ψυχολογίας με Προοπτική στο Dei College 24.08.2022 | 15:00
«Να καλέσουμε τον Ρότζερ Γουότερς των Pink Floyd, τον ΛΕΞ και τον Μιθριδάτη» στο φεστιβάλ της Νεολαίας, πρότεινε σύνεδρος του ΣΥΡΙΖΑ 24.08.2022 | 15:00
Μπισμπίκης: Κατεβαίνοντας σε πορείες “εξοφλώ” το γραμμάτιο της συνείδησής μου – Θα ήθελα να είμαι στην πορεία προς τη Γάζα 24.08.2022 | 15:00
Κασσελάκης για ΣΥΡΙΖΑ: “Αν γίνονταν σήμερα εκλογές, το Κίνημα Δημοκρατίας θα τον ξεπερνούσε” 24.08.2022 | 15:00
Ο Γιώργος Χρανιώτης στην αποστολή προς τη Γάζα –«Δεν μπορώ να κάτσω στα αυγά μου και να βλέπω τη γενοκτονία» 24.08.2022 | 15:00
Η περιγραφή του Νίκου Παππά στην ανθρωπιστική πορεία προς τη Γάζα: «Όταν αντισταθήκαμε, άρχισε το ξύλο – Δεν μας έφαγε τα σωθικά ο φόβος» 24.08.2022 | 15:00
Exit mobile version