Το πρώτο ελληνικό Rafale: Οι πρώτες φωτογραφίες

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Το πρώτο ελληνικό Rafale: Οι πρώτες φωτογραφίες

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Ευτυχία Παπούλια

Το πρώτο ελληνικό Rafale: Τις φωτογραφίες του πρώτου ελληνικού Rafale τράβηξε ο Andre Gonzales

24.05.2021 | 20:42

Στα γαλανόλευκα ντύθηκε το πρώτο Rafale, ένα από αυτά που πρόκειται να παραδοθούν στην Ελληνική Πολεμική Αεροπορία από τη Γαλλία. Τις φωτογραφίες του διθέσιου ελληνικού μαχητικού με το εθνόσημο στα φτερά και την ουρά τράβηξε ο Γάλλος φωτογράφος Andre Gonzales. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα hellasjournal.com, η Ελληνική Μοίρα Rafale στην Τανάγρα είναι έτοιμη να το υποδεχτεί, αφού ολοκληρώσει τις δοκιμές από τους Γάλλους, ενώ ήδη ετοιμάζεται και το δεύτερο. Συνολικά αναμένονται 18 αεροπλάνα, 11 μεταχειρισμένα και 7 ολοκαίνουργια, σε ένα από τα μεγαλύτερα εξοπλιστικά προγράμματα της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας που θα ολοκληρωθεί ταχύτατα.

Το εικονιζόμενο πρόκειται για διθέσιο αεροσκάφος με αριθμό “B305” το οποίο μετατράπηκε στις Ελληνικές προδιαγραφές στην Βase Αerienne 113 στo Saint-Dizier. Από το “B305” αφαιρέθηκε εξειδικευμένος εξοπλισμός που αφορά την Γαλλική Πολεμική Αεροπορία καθώς τα Rafale B χρησιμοποιούνται για την μεταφορά και ρίψη πυραύλων ASMP-A. Επιπλέον αποκαταστάθηκε η πλήρης επιχειρησιακή του διαμόρφωση με εγκατάσταση συστημάτων αποστολής, καθώς οι Γάλλοι πιλότοι δεν πετούν όλα τα αεροσκάφη με πλήρη εξοπλισμό αποστολής.

To δεύτερο ελληνικό μαχητικό, ένα Rafale C, προετοιμάζεται από την Μοίρα Τεχνικής Υποστήριξης του Mont-de-Marsan, όπου και θα πραγματοποιηθούν οι περισσότερες εργασίες προσαρμογής.

(Με πληροφορίες από hellasjournal.com)

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του αεροσκάφους

Το Rafale είναι δικινητήριο μαχητικό πολλαπλού ρόλου. Αυτό σημαίνει πως μπορεί να εκτελεί ταυτόχρονα αποστολές διαφορετικού τύπου, όπως εναέριας υπεροχής, κρούσης, αναγνώρισης κ.λπ. Φέρει συνδυασμό πτέρυγας τύπου Δέλτα και πτερυγίων ελιγμών (canards), κάτι που του δίνει εξαιρετική ευελιξία και παράλληλα διατηρεί τη σταθερότητα κατά τη διάρκεια της πτήσης. Μπορεί να απογειωθεί από μικρούς αεροδιαδρόμους της τάξης των 400 μέτρων, όπως επίσης και από αεροπλανοφόρα. Αυτό καθίσταται δυνατό αλλάζοντας περίπου το 20% των μερών του αεροσκάφους με άλλα, υψηλότερης αντοχής, στο Rafale M.

Τα βασικά χαρακτηριστικά του Rafale ακολουθούν την πεπατημένη για τα σύγχρονα μαχητικά. Καθοδηγούμενο από ένα σύστημα ελέγχου το οποίο χρησιμοποιεί την τεχνολογία fly-by-wire τριών ψηφιακών διαύλων και ενός αναλογικού, επιτρέπεται στο αεροσκάφος να είναι αεροδυναμικά ασταθές για να επιτυγχάνει τη μέγιστη δυνατή ελιξιμότητα. Τα όρια επιταχύνσεων του αεροσκάφους είναι +9g/-3.2g.

Όσο το δυνατόν χαμηλότερο ίχνος ραντάρ

Αν και χωρίς να μπορεί να χαρακτηριστεί stealth, το Rafale έχει σχεδιαστεί από απόψεως σχήματος και υλικών κατασκευής ώστε να έχει όσο το δυνατόν χαμηλότερο ίχνος ραντάρ. Τμήμα της σχεδίασης αυτής αποτελεί το σύστημα αυτοπροστασίας και ηλεκτρονικού πολέμου SPECTRA της εταιρείας Thales.

Η κατηγοριοποίηση της τεχνολογίας που χρησιμοποιείται ως άκρως απόρρητη και η άρνηση της Thales να επιτρέψει τη χρήση του σε άλλα αεροσκάφη, έχει προκαλέσει την ανάπτυξη φημολογίας ότι το σύστημα χρησιμοποιεί τεχνολογία ενεργής ακύρωσης για να εξουδετερώνει τα εισερχόμενα σήματα ραντάρ.

Σε συνέχεια του ηλεκτρονικού του εξοπλισμού, το αεροσκάφος φέρει το ραντάρ RBE2 της Thales, το οποίο είναι ικανό να ιχνηλατεί ταυτόχρονα πολλαπλούς στόχους στον αέρα. Παράλληλα, μπορεί να δημιουργεί τρισδιάστατους χάρτες εδάφους για πλοήγηση ή στοχοποίηση σε πραγματικό χρόνο. Επίσης, εάν απαιτείται από την αποστολή, το Rafale έχει την ικανότητα να ιχνηλατήσει έναν στόχο και να εξαπολύσει πύραυλο αέρος-αέρος χωρίς να χρειαστεί να αποκαλύψει τη θέση του, χάρη στο σύστημα OSF της Thales. Το συγκεκριμένο σύστημα είναι πλήρως ενσωματωμένο στο αεροσκάφος και λειτουργεί με τεχνολογία υπέρυθρης ακτινοβολίας.

Exit mobile version