Αθήνα

°C

Κυριακή

16

Μαΐου 2021

alphafreepress.gr / ΑΘΛΗΤΙΚΑ / Ράλλυ Ακρόπολις 2021 ημερομηνία: Έτοιμο για επανεκκίνηση
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Ράλλυ Ακρόπολις 2021 ημερομηνία: Έτοιμο για επανεκκίνηση

Ράλλυ Ακρόπολις 2021 ημερομηνία: Οδηγοί κορυφαίου επιπέδου από όλο τον κόσμο θα βρεθούν και πάλι στην Ελλάδα.

Οδηγοί κορυφαίου επιπέδου από όλο τον κόσμο θα βρεθούν και πάλι στην Ελλάδα καθώς το «Ράλλυ Ακρόπολις» επιστρέφει, αν όχι φέτος, σίγουρα του χρόνου με τους λάτρεις των τεσσάρων τροχών να ενθουσιάζονται με το άκουσμα της είδησης. Η επιστροφή του αποτέλεσε προσωπικό στοίχημα του υφυπουργού Λευτέρη Αυγενάκη ενώ όλο το προηγούμενο διάστημα έγινε καλή δουλειά για αρκετούς μήνες από την Γενική Γραμματεία Αθλητισμού. Πλέον ο χρόνος μετρά αντίστροφα και θα μπορούμε και πάλι να υπερηφανευτούμε ότι διοργανώνουμε «το δυσκολότερο ράλλυ στον κόσμο»!

Θυμίζουμε πως ο διάσημος αγώνας αυτοκινήτου από το 2014 βρέθηκε εκτός WRC, και υποβαθμίστηκε σε περιφερειακό αγώνα του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος (ERC), ενώ το 2019 αποβλήθηκε και από αυτό.

Ράλλυ Ακρόπολης

Ιστορία

Το 1951, από μια ιδέα μιας ομάδας οδηγών και με την βοήθεια της Shell διοργανώθηκε ένας αγώνας 1.923 χιλιομέτρων. Ένα από τα ιδρυτικά μέλη του, ως πρόεδρος της Ελληνικής Λέσχης Αυτοκινήτου και Περιηγήσεων (ΕΛΠΑ), υπήρξε ο παράγοντας του Παναθηναϊκού, Απόστολος Νικολαΐδης. Ο αγώνας ξεκίνησε από την Αθήνα και πέρασε κατά σειρά από τις πόλεις Τρίπολη, Λάρισα, Θεσσαλονίκη, Σέρρες, Καβάλα, Θεσσαλονίκη με τον τερματισμό να γίνεται στην Αθήνα.

Την επόμενη χρονιά (1952) η ΕΛΠΑ αναλαμβάνει την διοργάνωση του αγώνα και το 1953 ο αγώνας γίνεται διεθνής. Το 1960 ο αγώνας συμπεριλαμβάνεται στους αγώνες του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος. Από το 1973 συμπεριλαμβάνεται στο παγκόσμιο πρωτάθλημα οδηγών και στο παγκόσμιο πρωτάθλημα κατασκευαστών του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Επίσης περιλαμβάνεται στα πανελλήνια πρωταθλήματα και κύπελλα κλάσεων, στο κύπελλο της FIA για αυτοκίνητα παραγωγής και στο παγκόσμιο κύπελλο για κατασκευαστές αυτοκινήτων τουρισμού.

Από την κορυφή του 2005 στον αποκλεισμό

Το 2005 κέντρο του αγώνα ήταν η Λαμία. Μια υπερειδική διαδρομή έλαβε μέρος στο Ολυμπιακό Στάδιο με μεγάλη επιτυχία. Εκείνη την χρονιά, το ράλλυ Ακρόπολις ψηφίστηκε ως το καλύτερο ράλλυ για το 2005. Το 2006 το κέντρο του αγώνα μεταφέρθηκε στην Αθήνα και στα γύρω βουνά. Το σέρβις παρκ (service park) ήταν στον χώρο του Ολυμπιακού σταδίου Αθηνών. Αυτή την χρονιά έγιναν δύο υπερειδικές στο Ολυμπιακό στάδιο, μια φορά την πρώτη μέρα του αγώνα και μια την τελευταία. Το 2007 το κέντρο του αγώνα ήταν και πάλι η Αθήνα. Το 2007 υπήρξαν 3 υπερειδικές, οι οποίες έλαβαν χώρα στο Ολυμπιακό Ιππικό Κέντρο στο Μαρκόπουλο. To 2009 το ράλλυ διεξήχθη στο Λουτράκι Κορινθίας και νικητής αναδείχθηκε ο Φινλανδός Μίκο Χίρβονεν στις 14 Ιουνίου.

Το 2011 ο διάσημος και πιο σκληρός αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος επανήλθε στο αγωνιστικό καλεντάρι της Παγκοσμίου Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου. Το 2011 το κέντρο του αγώνα ήταν το Λουτράκι, και οι ειδικές διαδρομές επεκτάθηκαν στη Φθιώτιδα, τη Βοιωτία,την Κορινθία και την Αργολίδα. Ο αγώνας ξεκίνησε στις 16 Ιουνίου κάτω από τον Ιερό Βράχο της Ακροπόλεως των Αθηνών, με την τελετή έναρξης και έληξε στις 19 Ιουνίου. Το 2012 το ράλλυ ακρόπολις ξεκίνησε στις 24 Μαΐου στο Ζάππειο Μέγαρο με κέντρο του αγώνα στο Λουτράκι, ακόμα το 2012 προστέθηκαν μερικές νέες ειδικές διαδρομές. Η τελετή λήξης έγινε στις 27 Μαΐου στο Club Hotel Casino Loutraki και νικητής αναδείχθηκε ο Σεμπαστιάν Λεμπ.

To 2013 ήταν η τελευταία χρονιά που το ράλλυ προσμετρούσε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, καθώς λόγω οικονομικών δυσχερειών και μη εξόφλησης των οφειλών προς την Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου, αποκλείστηκε από το καλεντάρι των αγώνων του Πρωταθλήματος. Νικητής το 2013 αναδείχθηκε ο Φινλανδός Γιάρι – Μάττι Λάτβαλα.

Οι οδηγοί

Ονόματα όπως ο δικός μας Τζόνι Πεσματζόγλου (1952, 1955) παλιότερα, αλλά και ο Αρης Βωβός (1995) σχετικά πρόσφατα, ο Βάλτερ Σοκ, ο Εουγκεν Μπέριγκερ, ο Πάουλι Τοϊβόνεν, ο Βάλτερ Ρερλ, ο Χάρρυ Κάλστρομ, ο Αρι Βάτανεν, ο Στιγκ Μπλόμκβιστ, ο Τίμο Σάλονεν, ο Γιουχα Κάνκουνεν, ο Μίκι Μπιαζιόν, ο Κάρλος Σάινθ, ο Ντιντιέ Οριόλ, ο Κόλιν Μακ Ρέι, ο Σεμπάστιαν Λεμπ και ο Γιάρι Λάτβαλα και φυσικά η θρυλική Μισέλ Μουτόν, η μόνη γυναίκα που κατάφερε να το κερδίσει, είναι ονόματα βαθιά αποτυπωμένα ως σήμερα, ακόμη και στις μνήμες των νεότερων.

Ράλλυ Ακρόπολης
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις