Click in shop τι είναι: Πώς λειτουργούν τα καταστήματα από σήμερα – Αντιδρούν οι έμποροι

ΕΛΛΑΔΑ

Click in shop τι είναι: Πώς λειτουργούν τα καταστήματα από σήμερα – Αντιδρούν οι έμποροι

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Ευτυχία Παπούλια

Click in shop τι είναι: Θα μπορεί να διαλέγει όποιο προïόν θέλει ο πελάτης, επιτρέπεται η δοκιμή προϊόντων; - Όσα πρέπει να γνωρίζετε για τη μέθοδο click in shop - Δείτε τη διαδικασία σε γράφημα

30.01.2021 | 09:37

Επανέρχεται για τα εμπορικά καταστήματα το click away στις «κόκκινες» περιοχές της χώρας από σήμερα, Σάββατο 30 Ιανουαρίου, ενώ τα καταστήματα ένδυσης, υπόδησης, τα κομμωτήρια, τα καταστήματα περιποίησης και τα χαρτοβιβλιοπωλεία θα λειτουργούν με τη μέθοδο του click inside. Η επιβαρυμένη επιδημιολογική εικόνα της Αττικής και προκειμένου να παραμείνει ανοιχτό το λιανεμπόριο, οδήγησε στην υιοθέτηση του click inside, που πρακτικά σημαίνει αγορές εντός των καταστημάτων κατόπιν όμως ραντεβού. Παραμένει η υποχρέωση αποστολής SMS, στο 13033 με τον αριθμό 2, προκειμένου να κάνουν οι πολίτες τις αγορές τους, με χρονικό περιορισμό τις δύο ώρες.

Επιπλέον, τα καταστήματα θα παραμείνουν κλειστά τις Κυριακές προκειμένου να περιοριστεί η μετακίνηση και να αποφευχθούν εικόνες συνωστισμού. Στο «κόκκινο», επίπεδο Β, μπαίνουν από αύριο στις 6 το πρωί οι εξής περιοχές: Η Περιφερειακή Ενότητα Λέσβου, ο δήμος Εορδαίας της Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης, οι δήμοι Θηβαίων και Τανάγρας της Περιφερειακής Ενότητας Βοιωτίας, ο δήμος Σπάρτης της Περιφερειακής Ενότητας Λακωνίας, ο δήμος Χαλκιδέων και ο οικισμός Ρομά της δημοτικής Ενότητας Δυστίων του δήμου Κύμης-Αλιβερίου της Περιφερειακής Ενότητας Εύβοιας, ο δήμος Νέας Προποντίδας της Περιφερειακής Ενότητας Χαλκιδικής, ο δήμος Πατρέων της Περιφερειακής Ενότητας Αχαΐας ο δήμος Θήρας της Περιφερειακής Ενότητας Θήρας, η Περιφερειακή Ενότητα Μυκόνου και η περιφέρεια Αττικής πλην της Περιφερειακής Ενότητας Νήσων.

Από το Σάββατο λειτουργούν και τα πρακτορεία του ΟΠΑΠ, σε όλη την Επικράτεια – εκτός των «κόκκινων» περιοχών επαυξημένου κινδύνου- και με ραντεβού.

Οδηγός 11 ερωτοαπαντήσεων

Σε μια ενδεκάδα ερωτήσεων εμπόρων και καταναλωτών για τη μέθοδο του «click in shop» απαντάει το Περιφερειακό Επιμελητηριακό Συμβούλιο Αττικής και δίνει οδηγίες με τις λεπτομέρειες των περιορισμών, που θα ισχύουν για τα εμπορικά καταστήματα ένδυσης, υπόδησης και βιβλιοχαρτοπωλεία, καθώς επίσης τον τρόπο που θα εξυπηρετούνται οι καταναλωτές με ραντεβού εντός καταστήματος.

1. Ποιο είναι το βασικό χαρακτηριστικό του click in shop;

Πρόκειται για αγορές εντός του καταστήματος με ραντεβού. Από τις “αγορές εκτός” θα επιτρέπονται οι “αγορές εντός” με τον πελάτη να μπαίνει κανονικά εντός του καταστήματος κατόπιν ραντεβού και να αγοράζει το είδος που έχει επιλέξει, έχοντας και την δυνατότητα δοκιμής του.

2. Θα μπορεί να διαλέγει όποιο προïόν θέλει ο πελάτης;

Ο καταναλωτής θα μπορεί να επιλέγει το προϊόν που θέλει να αγοράσει και θα μπορεί να το έχει “δεσμεύσει” είτε τηλεφωνικά, είτε μέσω διαδικτύου, ενώ θα μπορεί ότι άλλο διαλέξει να το δοκιμάσει προ αγοράς, περιορίζοντας όμως τη παραμονή του στο κατάστημα στον προβλεπόμενο χρόνο.

3. Επιτρέπεται η δοκιμή των προϊόντων με το click in shop;

Ναι, θα επιτρέπεται η δοκιμή προ αγοράς, ελαχιστοποιώντας έτσι το πρόβλημα αλλαγής του. Η έλλειψη δοκιμής ήταν από τους λόγους που καταναλωτές απέφευγαν να αγοράσουν ρούχα και παπούτσια με το click away έναντι άλλων αγορών προϊόντων, που δεν απαιτείται δοκιμή.

4. Θα μπορεί να αλλάξει ο καταναλωτής το προϊόν;

Ναι, αλλά και πάλι αυστηρά με ραντεβού. Ο καταναλωτής θα μπορεί να αλλάξει το προϊόν και να παραλάβει ένα άλλο. Όλα τα δικαιώματα επιστροφής και εγγύησης που έχει ο καταναλωτής, εξακολουθούν να ισχύουν κανονικά.

5. Θα μπορεί να πληρώσει με μετρητά;

Ναι, στο όριο μετρητών των 500 ευρώ, που επιτρέπεται. Είναι ένα επιπρόσθετο πλεονέκτημα του click in shop σε σχέση με το click away το οποίο λειτουργεί σχεδόν αποκλειστικά με κάρτα και e-banking. Σημειώνεται ότι το click in shop διευκολύνει τη διαδικασία συναλλαγής, αφού ο καταναλωτής εφόσον μπαίνει στο κατάστημα θα μπορεί να πληρώνει με την παραδοσιακή μέθοδο στο ταμείο.

6. Θα υπάρχουν περιορισμοί;

Ασφαλώς, ανάλογα με την επιφάνεια του καταστήματος και τον αριθμό των εργαζομένων θα πρέπει να προγραμματίζονται τα ραντεβού ώστε να αποφεύγεται συνωστισμός. Η αναμονή πελατών εντός του καταστήματος, πέραν αυτών που θα έχουν προγραμματισμένο ραντεβού, θα απαγορεύεται. Σχετικά με τον μέγιστο επιτρεπόμενο αριθμό ατόμων ανά κατάστημα προβλέπονται τα εξής:

Σε καταστήματα έως 100 τετραγωνικά μέτρα επιτρέπονται 4 άτομα συνολικά, δηλαδή εργαζόμενοι και πελάτες.
Σε καταστήματα άνω των 100 τ.μ. επιτρέπονται 4 άτομα, συν 1 άτομο ανά 25 τ.μ. για την επιφάνεια άνω των 100 μέτρων.

7. Θα υπάρχουν χρονικοί περιορισμοί;

Ναι, άλλωστε στόχος της κάθε επιχείρησης είναι η ταχύτερη δυνατή εξυπηρέτηση του πελάτη στο δυνατόν συντομότερο χρόνο που θα περιλαμβάνει την είσοδο, τη δοκιμή του προϊόντος, τη πληρωμή και την έξοδο από το κατάστημα.

8. Θα εφαρμοστεί η νέα μέθοδος αγορών σε όλη τη διάρκεια των εκπτώσεων;

H διάρκεια εφαρμογής της νέας μεθόδου θα εξαρτηθεί από τα υγειονομικά δεδομένα. Ο εμπορικός κόσμος προσδοκά στις χειμερινές εκπτώσεις για να ξεπουλήσει το χειμερινό εμπόρευμα και θα προσπαθήσει να διασφαλίσει όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας και τους κανόνες λειτουργίας του click in shop.

9. Θα επιτραπεί το click in shop σε όλα τα εμπορικά καταστήματα;

Όχι, έχει αποσαφηνιστεί πως αρχικά θα επιτραπεί στα καταστήματα ένδυσης, υπόδησης και βιβλιοχαρτοπωλεία, που έχουν πληγεί περισσότερο το διάστημα της πανδημίας. Όλα τα υπόλοιπα εμπορικά καταστήματα θα συνεχίσουν την λειτουργία τους στις εκπτώσεις με το click away.

10. Θα επιτραπεί το click in shop και στα μεγάλα εμπορικά κέντρα;

Το click in shop μπορεί να εφαρμοστεί στα εμπορικά κέντρα μόνο για τα καταστήματα ένδυσης, υπόδησης και βιβλιοχαρτοπωλείων με τη προϋπόθεση ελέγχου στην είσοδο για το χρόνο παραμονής στο εμπορικό κέντρο.

11. Οι επιχειρήσεις που θα λειτουργήσουν με το click in shop θα εξακολουθούν να θεωρούνται πληττόμενες;

Ναι, σαφέστατα. Ειδικά για το δίμηνο Ιανουαρίου, Φεβρουαρίου έχει γίνει σαφές πως ισχύουν οι ρυθμίσεις για τα ενοίκια, τις αναστολές συμβάσεων εργασίας, επιταγές, επιστρεπτέα προκαταβολή, ενώ θα επιδοτηθούν και οι πάγιες δαπάνες.

Πώς θα λειτουργήσουν τα πρακτορεία παιγνίων;

Ανακοινώθηκαν κανόνες λειτουργίας οι οποίοι είναι οι εξής:

·Απόσταση ενάμιση μέτρου μεταξύ των ατόμων

·Τήρηση απόστασης δύο (2) μέτρων μεταξύ των πελατών κατά τον χρόνο αναμονής στο ταμείο.

·Υποχρεωτική χρήση μάσκας προστασίας για το προσωπικό και τους πελάτες.

·Υποχρέωση επιχειρήσεων για ανάρτηση σε έγχαρτη μορφή ή με ψηφιακό τρόπο του μέγιστου αριθμού πελατών που επιτρέπεται να βρίσκονται εντός του καταστήματος.

·Για τα ΟΠΑΠ PLAY απαιτείται προκαθορισμένο ραντεβού.

·Αντισηπτικά σκευάσματα > εβδομήντα τοις εκατό (70%) αλκοόλη, προκειμένου να εφαρμόζεται από προσωπικό και πελάτες πριν,

·Κατά τη διάρκεια και αφού αγγίξουν χρήματα ή συχνά αγγιζόμενες επιφάνειες.

·Απαγορεύεται η ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων.

·Απολύμανση των επιφανειών των καταστημάτων κατά την εναλλαγή πελατών και συχνός καθαρισμός των πάγκων.

·Ωράριο λειτουργίας (προαιρετικό) από 7:00 π.μ. έως 8:00 μ.μ.

·Μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός πελατών εντός των χώρων: Ένας (1) πελάτης ανά 25 τ.μ. επιφάνειας κυρίως χώρου.

·Τοποθέτηση πετασμάτων διαφανών ή μη, μεταξύ των θέσεων των παικτών στα παιγνιομηχανήματα.

·Ο πληθυσμός των πελατών είναι ενιαίος, ανεξαρτήτως επιπέδων ορόφων και δεν συμπεριλαμβάνει τους εργαζόμενους.

«Κόκκινες» περιοχές είναι οι εξής:

Ανατολική Αττική
Βόρειος Τομέας Αθηνών
Δυτική Αττική
Δυτικός Τομέας Αθηνών
Κεντρικός Τομέας Αθηνών
Νότιος Τομέας Αθηνών
Π.Ε. Πειραιά
Δήμος Πατρέων
Δήμος Θηβαίων
Δήμος Τανάγρας
Δήμος Χαλκιδαίων
Οικισμός Ρομά Δυστίων Δήμου Κύμης-Αλιβερίου
Δήμος Θήρας
Δήμος Εορδαίας
Δήμος Σπάρτης
Μυτιλήνη
Δήμος Μυκόνου
Δήμος Νέας Προποντίδας

Πρόεδρος ΕΣΕΕ – Σοβαρό πλήγμα στα ταμεία μας

Ο πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας Γιώργος Καρανίκας δήλωσε:

«Είναι γεγονός πως οι συνεχείς μεταπτώσεις από τα ανοικτά καταστήματα σε υβριδικά και πολύπλοκα πλαίσια λειτουργίας. προκαλούν σύγχυση σε εμπόρους και καταναλωτές και νέο σοβαρό πλήγμα στα ταμεία των επιχειρήσεων. Ούτε το click in shop, ούτε ακόμη περισσότερο το click away, συνιστούν λύση για το εμπόριο. Τα δεχόμαστε περισσότερο ως αναγκαίο κακό. Προέχει πάντα η δημόσια υγεία και ο εμπορικός κόσμος έχει αποδείξει ότι δεν κάνει ‘εκπτώσεις’ σε αυτό το ζήτημα. Ρωτάμε όμως καλόπιστα, ως πολίτες της χώρας που ενδιαφέρονται, όχι μόνο για το επιχειρηματικό, αλλά και για το κοινό συμφέρον: Θα κάνουμε αυτή τη φορά, όλοι μας, Πολιτεία και κοινωνία, φορείς και κόμματα, την επιβεβλημένη αυτοκριτική μας για την τήρηση και την επιτήρηση των υγειονομικών κανόνων;

Είμαστε όλοι αποφασισμένοι να κάνουμε αυτό που αναλογεί στον καθένα μας, για να έλθει πιο σύντομα η μέρα που θα συναντιόμαστε ξανά ελεύθερα στους δρόμους, τα καταστήματα και τα σπίτια μας; Δεν έχουμε άλλη επιλογή, από το να συνεργαστούμε με πλήρη συναίσθηση της ατομικής, πολιτικής και συλλογικής μας ευθύνης. Η ΕΣΕΕ και το σύνολο του εμπορικού κόσμου, αυτό θα συνεχίσει να κάνει και από την ερχόμενη Δευτέρα, ακόμη και αν το αντίκρισμα στο ταμείο είναι πενιχρό. Χωρίς να ξεχνάμε ότι χιλιάδες συνάδελφοι και οι οικογένειές τους θα χρειαστούν μεγαλύτερη στήριξη με στοχευμένα μέτρα, μετά τη νέα διάψευση των προσδοκιών τους. Και θα φροντίζουμε καθημερινά να το θυμίζουμε στους συναρμόδιους υπουργούς».

Αντιδρά και ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ

Από την άλλη, ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ και του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής, Βασίλης Κορκίδης δήλωσε: «Οι φόβοι μας δυστυχώς επαληθεύτηκαν, αφού ο κίνδυνος της πανδημίας εξακολουθεί να είναι εδώ και συνεχίζει να μας απειλεί. Η Αττική είναι ξανά στο ‘κόκκινο’ επιδημιολογικά και η αγορά στα ‘μαύρα’ οικονομικά. Παρά το προσεκτικό άνοιγμα του λιανεμπορίου για δύο μόλις εβδομάδες εντός των καταστημάτων, η κινητικότητα και ο συνωστισμός εκτός αυτών, μας αναγκάζει σε “click back”. Για τα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης, το ραντεβού με τον πελάτη εντός καταστήματος, δίνει τη δυνατότητα να δουλέψουν έστω με “click in shop”, αφού στις εκπτώσεις, το ενδιαφέρον των καταναλωτών επικεντρώνεται σε αυτές τις δύο δραστηριότητες.

Δίχως αμφιβολία, η περίοδος των εκπτώσεων χωρίς ανοικτά καταστήματα στο κοινό, δυσχεραίνει τη προσπάθεια όλων, αφού πολλά είδη, εάν δεν δοκιμαστούν, δύσκολα πωλούνται και αγοράζονται. Οι έμποροι είμαστε αναγκασμένοι να σεβαστούμε και να τηρήσουμε κάθε αναγκαίο μέτρο εντός καταστήματος, κάτι που όμως δεν μπορούμε να ελέγξουμε εκτός. Οι εικόνες συνωστισμού στους κεντρικούς εμπορικούς δρόμους, απαιτεί αυτοέλεγχο και δεν πρέπει να επαναληφθούν, ώστε να μας επιτρέψουν να ανοίξουμε ξανά εγκαίρως, πριν παρέλθει η περίοδος των χειμερινών εκπτώσεων και πριν καταλήξουμε οριστικά στις παράπλευρες απώλειες της πανδημίας. Παρά την εναλλαγή των συνθηκών λειτουργίας της αγοράς, επί τα χείρω, εμείς θα συνεχίσουμε να παλεύουμε».

Exit mobile version