Λιανεμπόριο κλείσιμο Αττική: Η αύξηση κρουσμάτων φέρνει νέες αποφάσεις

ΕΛΛΑΔΑ

Λιανεμπόριο κλείσιμο Αττική: Η αύξηση κρουσμάτων φέρνει νέες αποφάσεις

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Παντελής Ζηβόντσης

Λιανεμπόριο κλείσιμο Αττική: Σε κρίσιμη φάση έχει μπει η χώρα καθώς το άνοιγμα της αγοράς έχει αυξήσει τα κρούσματα.

28.01.2021 | 15:12

Σε κρίσιμη φάση έχει μπει η χώρα καθώς το άνοιγμα της αγοράς έχει αυξήσει τα κρούσματα του κορονοϊού όπως φαίνεται ήδη τις τελευταίες μέρες. Σήμερα το βράδυ η επιτροπή των λοιμωξιολόγων θα πάρει νέες αποφάσεις και μέσα σε αυτές θα είναι η λειτουργία του λιανεμπορίου. Η εισήγηση του υπουργείου Ανάπτυξης προς τα μέλη της επιτροπής σχετικά με το λιανεμπόριο φαίνεται πως είναι να λειτουργήσει σε όλη την Ελλάδα όπως λειτουργεί, ενώ για την Αττική να υπάρξει click away και click in shop μόνο για ένδυση, υπόδηση και κοσμήματα.

Φορείς της αγοράς βρίσκονται σε διαρκή επικοινωνία με το υπουργείο Ανάπτυξης, προκειμένου να βρεθεί ένας τρόπος για να παραμείνουν ανοικτά τα εμπορικά καταστήματα, σύμφωνα με πληροφορίες. Την ίδια ώρα, επιστολή προς τον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνι Γεωργιάδη προτίθεται να αποστείλει ο Εμπορικός Σύλλογος της Αθήνας στην οποία θα υποστηρίζει ότι το λιανεμπόριο θα πρέπει να συνεχίσει να λειτουργεί και πως ένα τρίτο lockdown θα είναι καταστροφικό για τον κλάδο.

Λιανεμπόριο άνοιγμα: Μειωμένος τζίρος την πρώτη εβδομάδα

Έρευνα για το πώς κινήθηκε η αγορά την πρώτη εβδομάδα επαναλειτουργίας της πραγματοποίησε ο Εμπορικός Σύλλογος της Αθήνας. Η πλειονότητα (80%) των καταστημάτων που ερωτήθηκε ανήκουν στους κλάδους μόδας –ένδυση, υπόδηση αξεσουάρ- και 20% στις υπόλοιπες κατηγορίες καταστημάτων που έχουν εκπτώσεις.

Συγκεκριμένα η έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου πραγματοποιήθηκε σε καταστήματα που ανήκουν στις εξής κατηγορίες:

Ενδύματα ανδρικά, γυναικεία, παιδικά
Εσώρουχα, γραβάτες, είδη ραπτικής
Δερμάτινα, γούνες
Υποδήματα, τσάντες, είδη ταξιδιού, αξεσουάρ ένδυσης
Λευκά είδη, κεντήματα, υφάσματα, υφάσματα επιπλώσεων, είδη σπιτιού, χαλιά
Οπτικά, κοσμήματα, ρολόγια, είδη δώρων
Τηλεπικοινωνίες – αξεσουάρ, ηλεκτρονικά είδη κλπ.

Περίπου επτά στους 10 καταστηματάρχες δήλωσαν ότι είχαν μείωση του τζίρου ή ίδιες πωλήσεις με την αντίστοιχη 1η εβδομάδα των χειμερινών εκπτώσεων. Για όσους είχαν ηλεκτρονικές πωλήσεις και την περσινή περίοδο, ο φετινός τζίρος μέσω των ψηφιακών καναλιών πώλησης ήταν αυξημένος από 15-35%, για όσους λειτούργησαν e-shop από την αρχή της κρίσης και μετά, σημαντικό ποσοστό του φετινού τους τζίρου πραγματοποιήθηκε και ηλεκτρονικά.

Exit mobile version