ΣΑΒΒΑΤΟ

06

ΜΑΡΤΙΟΥ

alphafreepress.gr / PLUS / Καταπολέμηση άγχους – Διαλογισμός: 5 λεπτά φτάνουν
PLUS

Καταπολέμηση άγχους – Διαλογισμός: 5 λεπτά φτάνουν

Μετά την χρονιά που περάσαμε και ειδικά μετά την σχεδόν τρίμηνη καραντίνα που ανεχτήκαμε το άγχος έχει γίνει σχεδόν σταθερός μας σύντροφος καθημερινά. Ένας πολύ καλός τρόπος για να απαλλαγούμε από αυτό είναι ο διαλογισμός. Άλλους τους έχει κυριεύσει κι άλλους όχι ακόμη, αλλά δεν χρειάζεται να φτάσουμε στο έσχατο σημείο, για να αναλάβουμε δράση. Το να πιστεύουμε ότι θα το ξεπεράσουμε μόνοι μας ξαφνικά, δεν είναι λύση. Ούτε επίσης η πεποίθηση, ότι αν δεν έχει κάποιος ιστορικό άγχους, δεν μπορεί να του δημιουργηθεί ξαφνικά, είναι σωστή. Το άγχος μπορεί να καταλάβει τον οποιοδήποτε και μάλιστα σε πολύ έντονο βαθμό. Έτσι, λοιπόν, ο διαλογισμός έστω και για πολύ λίγο χρονικό διάστημα μπορεί να αποδειχθεί σανίδα σωτηρίας.

Σαν άσκηση συγκέντρωσης και απομάκρυνσης του άγχους ο διαλογισμός είναι αποδεκτός σε σχεδόν όλο τον κόσμο. Ειδικά στην περίπτωση του στρες είναι το καλύτερο, που μπορεί να κάνει κάποιος. Επομένως, ένας πεντάλεπτος διαλογισμός την ημέρα μόνο καλό μπορεί να προσφέρει. Και σίγουρα έχουμε 5 λεπτά να ξοδέψουμε σ’ αυτό. Σύμφωνα με την δασκάλα διαλογισμού  ο διαλογισμός των 5 λεπτών βοηθάει να περάσουμε από την κατάσταση άμυνας ή επίθεσης σε μια κατάσταση ξεκούρασης και ηρεμίας. Βασικό και πρώτο βήμα είναι να παίρνουμε αργές και βαθιές αναπνοές, που μας βοηθούν να παραμένουμε στο παρόν. Δε πρέπει να σκεφτόμαστε τα άγχη μας, τα οποία προκαλούνται από την σκέψη του παρελθόντος και τον φόβο για το μέλλον.

Διαλογισμός 2

Καταπολέμηση άγχους – Διαλογισμός: Βήματα

Αφού ενημερωθούμε και καταλάβουμε τα βήματα, μπορούμε να αφιερώσουμε 5 λεπτά από τον χρόνο μας. Ακολουθώντας επακριβώς τα βήματα θα καταφέρουμε να διώξουμε το άγχος μας. Στην τελική, αν δυσπιστούμε, να δούμε από περιέργεια αν λειτουργεί ή όχι. Σίγουρα μέσα στην καραντίνα αφιερώσαμε χρόνο σε λιγότερο σημαντικά πράγματα. Τα βήματα, λοιπόν, της Atluri έχουν ως εξής:

  1. Ξαπλώνουμε και ανοίγουμε τα χέρια σε σχήμα Τ. Παράλληλα ανασηκώνουμε ελαφρώς το πηγούνι, για να ανοίξει το στήθος, όπου συσσωρεύεται το περισσότερο άγχος.
  2. Παίρνουμε βαθιές και αργές ανάσες. Συγκεντρωνόμαστε σ’ αυτές και παρακολουθούμε τις εισπνοές και τις εκπνοές.
  3. Αφήνουμε την ένταση να φύγει και χαλαρώνουμε το πρόσωπό μας.
  4. Μετατοπίζουμε την αναπνοή από το στόμα στην μύτη. Ξανά παίρνουμε βαθιές εισπνοές και οι εκπνοές να έχουν διάρκεια.
  5. Βρίσκουμε το mantra μας. Την επανάληψη δηλαδή μιας λέξης ή φράσης. Αφού βρούμε τον ρυθμό με τις αναπνοές μας, σκεφτόμαστε την φράση που θέλουμε να πούμε στον εαυτό μας. την σκεφτόμαστε ξανά και ξανά.
  6. Τινάζουμε απαλά τα άκρα των χεριών και των ποδιών μας. Επιστρέφουμε στο παρόν. Το εδώ και το τώρα είναι το μόνο που έχουμε και χρειαζόμαστε.

 

Διαλογισμός παραλία

Δείτε ακόμη:

Αυτές είναι οι σούπερ δυνάμεις του γάλακτος αμυγδάλου
Ζώδια 19/1: Προβλέψεις για σήμερα Τρίτη
Οι πιο συνηθισμένοι λόγοι της ταχυκαρδίας