alphafreepress.gr / ΕΛΛΑΔΑ / Καλλιστώ ατύχημα: Η στιγμή που το φορτηγό πλοίο μόλις έχει κόψει στα δύο το ναρκοθηρευτικό
ΕΛΛΑΔΑ

Καλλιστώ ατύχημα: Η στιγμή που το φορτηγό πλοίο μόλις έχει κόψει στα δύο το ναρκοθηρευτικό

Καλλιστώ ατύχημα: Φωτογραφικό ντοκουμέντο δευτερόλεπτα μετά τη σύγκρουση στον Πειραιά του "Καλλιστώ" με το φορτηγό πλοίο

Καλλιστώ ατύχημα: Μία εικόνα-ντοκουμέντο από τα ναυτικό ατύχημα που σημειώθηκε το πρωί στον Πειραιά δημοσιεύει το Arxipelagos. Είναι δευτερόλεπτα μετά τη σύγκρουση όταν το θηριώδες πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Maersk Launceston έχει περάσει πάνω από το ναρκοθηρευτικό πλοίο και το έχει κόψει στα δύο. Στην αριστερή πλευρά της εικόνας διακρίνεται το τμήμα του ναρκοθηρευτικού «Καλλιστώ» που παρέμεινε στην επιφάνεια της θάλασσας, στο κέντρο φαίνεται το τεράστιο Maersk Launceston να συνεχίζει την επιβραδυνόμενη πορεία του, ενώ στη δεξιά πλευρά διακρίνεται ακόμα το πρυμναίο τμήμα του πολεμικού πλοίου που έχει αποκοπεί από το υπόλοιπο και δεν έχει ακόμα βυθιστεί.

Νωρίτερα είχε τραβηχθεί ακόμα μία φωτογραφία, στην οποία φαίνονται οι πορείες που ακολουθούσαν τα δύο πλοία πριν συναντηθούν. Το Maersk Launceston έχει αποπλεύσει από το Ικόνιο και το «Καλλιστώ» από τον ναύσταθμο της Σαλαμίνας.

Ολική καταστροφή του «Καλλιστώ»

Λίγο πριν την σύγκρουση με το τεράστιο container ship κάποια από τα μέλη του πληρώματος του πολεμικού πλοίου έπεσαν στη θάλασσα για να γλυτώσουν. Μία κανονιοφόρος του Πολεμικού Ναυτικού και πλωτά του Λιμενικού που έφτασαν άμεσα στο σημείο του ατυχήματος περισυνέλλεξαν τα μέλη του πληρώματος. Δύο από τους επιβαίνοντες στο «Καλλιστώ» τραυματίστηκαν και μεταφέρθηκαν στο Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών. Τα τραύματά τους δεν εμπνέουν ανησυχία.

Μετά την σύγκρουση όλο το επίστεγο του ναρκοθηρευτικού σαρώθηκε και διαλύθηκε. Παρ’ ότι τα πρώτα λεπτά μετά την σύγκρουση το Καλλιστώ κινδύνευε να βυθιστεί, τελικώς το πλοίο έμεινε στην επιφάνεια. Ρυμουλκά μετέφεραν το λαβωμένο πολεμικό πλοίο στον ναύσταθμο Σαλαμίνας, μάλλον στις εγκαταστάσεις syncrolift της τεχνικής βάσης. Οι φωτογραφίες δεν αφήνουν πολλά περιθώρια αισιοδοξίας για την αποκατάσταση των ζημιών. Το ναρκοθηρευτικό φαίνεται σαν να έχει καταστραφεί. Πολύ περισσότερο που το «Καλλιστώ», χτισμένο στα ναυπηγεία της Vosper Thornycroft στο Πόρτσμουθ της Αγγλίας είναι κατασκευασμένo από πλαστικό ενισχυμένο με υαλονήματα και θεωρείται πολύ δύσκολο να επιτευχθεί αποκατάσταση των βλαβών του πλοίου.

Λίγη ώρα νωρίτερα, το πολεμικό πλοίο με το διακριτικό M63 είχε αποπλεύσει από τον ναύσταθμο της Σαλαμίνας. Και τα δύο πλοία ακολουθούσαν νότια πορεία.

Τόσο το «Καλλιστώ» όσο και το «Maersk Launceston» κινούνταν προς το λεγόμενο separation, την περιοχή όπου τα εμπορικά και τα πολεμικά πλοία που διέρχονται από την περιοχή κινούνται τρόπον τινά σε διαφορετικές πλευρές. Επί του παρόντος δεν είναι εύκολο να επιχειρηθεί η ακριβής ανασύνθεση των τελευταίων ετών πριν την σύγκρουση του ελληνικού πολεμικού πλοίου με το container ship.

Και το «Καλλιστώ», αλλά και το «Maersk Launceston» κινούνταν με πορεία νότια, πλέοντας προς το separation. Στη θάλασσα συνήθως προτεραιότητα έχει αυτός που βρίσκεται μπροστά. Από τις φωτογραφίες που αποτυπώνουν την σφοδρή σύγκρουση των δύο πλοίων και τις τεράστιες ζημιές στο «Καλλιστώ» το πρυμναίο τμήμα του οποίου έχει πλήρως καταστραφεί φαίνεται πως το ναρκοθηρευτικό βρισκόταν μπροστά από το container ship.

Ο σωτήριος ελιγμός του κυβερνήτη του Καλλιστώ που έσωσε το πλήρωμα

Σύμφωνα με όσα αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων από τη σύγκρουση η πρύμνη του πολεμικού πλοίου κόπηκε και δίπλωσε. Μάλιστα η ζημιά που προκλήθηκε στο ναρκοθηρευτικό ήταν μεγάλη, καθώς το “Καλλιστώ” είναι κατασκευασμένο από Πλαστικό Ενισχυμένο με Υαλονήματα (GRP) προκειμένου να ελαχιστοποιεί το μαγνητικό ίχνος. Το συγκεκριμένο υλικό είναι υψηλής αντοχής αλλά δεν είναι λαμαρίνα.

Από τη σφοδρή σύγκρουση τραυματίστηκαν ελαφρά δύο άτομα του πολεμικού πλοίου, που μετέφερε συνολικά 27 άτομα, τα οποία διακομίστηκαν προληπτικά στο νοσοκομείο. Όπως αναφέρουν οι τελευταίες πληροφορίες ο καπετάνιος του “Καλλιστώ” φαίνεται να έκανε έναν ελιγμό της τελευταίας στιγμής, που εξασφάλισε την ασφάλεια του πληρώματος και απέτρεψε τα χειρότερα. Ο κυβερνήτης του ναρκοθηρευτικού μαζί με κάποια μέλη του πληρώματος παρέμειναν στο πλοίο και μετά την σύγκρουση.

Στο φορτηγό πλοίο δεν υπήρχε πλοηγός καθώς είχε ήδη μπει σε πορεία έξω από λιμάνι ενώ για το θέμα έχει ενημερωθεί ήδη η εισαγγελική Αρχή. Προς το παρόν δεν έχει υπάρξει καμία σύλληψη ενώ εξετάζεται η ταχύτητα που είχε αναπτύξει το φορτηγό πλοίο και οι συνθήκες κάτω από τις οποίες έγινε το ατύχημα.

Λαβωμένο αλλά σώο στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας το “Καλλιστώ”

Στο Ναύσταθμο της Σαλαμίνας βρίσκεται από το μεσημέρι το ναρκοθηρευτικό του Πολεμικού Ναυτικού, το οποίο μετά από σύγκρουση με το φορτηγό πλοίο που μετέφερε κοντέινερ, παρουσίασε εισροή υδάτων και ρυμουλκήθηκε από ρυμουλκό στο συγκεκριμένο σημείο. Ο εκπρόσωπος Τύπου του Λιμενικού Σώματος πλωτάρχη Νίκου Κοκκάλα για το ναυτικό ατύχημα ανοιχτά της Ψυτάλλειας ανέφερε ότι μετά τη σύγκρουση οργανώθηκε άμεσα επιχείρηση διάσωσης των μελών του πληρώματος του ναρκοθηρευτικού από τρία περιπολικά σκάφη του Λιμενικού, δύο αντιρρυπαντικά, ομάδα Μονάδας Υποβρυχίων Αποστολών, πλοίο και ελικόπτερο του Πολεμικού Ναυτικού και τέσσερα ρυμουλκά.

Όπως ανέφερε ο κ.Κοκκάλας τα μέλη του πληρώματος περισυνελέγησαν από περιπολικό σκάφος του Λιμενικού και πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού, ενώ οι δύο τραυματίες εκ των μελών του πληρώματος του ναρκοθηρευτικού μεταφέρθηκαν στο λιμένα Πειραιά με σκάφος, παρελήφθησαν από ασθενοφόρο όχημα και μεταφέρθηκαν στο Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών.

Ελεγχόμενη η θαλάσσια ρύπανση που προκλήθηκε

Στο σημείο όπου σημειώθηκε η σύγκρουση προκλήθηκε μικρή θαλάσσια ρύπανση κυρίως από τις μικρές ποσότητες συντριμμιών του πολεμικού πλοίου και μικρής ποσότητας καυσίμων που διέρρευσε. Ιδιωτικά σκάφη αντιρρυπαντικής εταιρείας με πλωτό φράγμα πραγματοποίησαν έλξη των συγκεκριμένων υλικών και των καυσίμων προκειμένου να τα συγκεντρώσουν και να τα απομακρύνουν.