Αθήνα

°C

kairos icon

Πέμπτη

18

Απριλίου 2024

alphafreepress.gr / ΕΛΛΑΔΑ / ΚΕΠ live – Πιερρακάκης: «Πρέπει διαρκώς να επιμορφώνεσαι για να μπορείς να είσαι ανταγωνιστικός»
ΕΛΛΑΔΑ

ΚΕΠ live – Πιερρακάκης: «Πρέπει διαρκώς να επιμορφώνεσαι για να μπορείς να είσαι ανταγωνιστικός»

ΚΕΠ live - Πιερρακάκης: Στην επόμενη μέρα των ΚΕΠ αλλά και την ανάγκη επιμόρφωσης λόγω της ψηφιακής εποχής αναφέρθηκε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ομιλία του στο Εθνικό Κέντρο Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης για την υπηρεσία των ΚΕΠ live

ΚΕΠ live – Πιερρακάκης: Στην επόμενη μέρα των ΚΕΠ αλλά και την ανάγκη επιμόρφωσης λόγω της ψηφιακής εποχής αναφέρθηκε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, στην ομιλία του στο Εθνικό Κέντρο Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης για την υπηρεσία των ΚΕΠ live. Όπως σημείωσε, «τα ΚΕΠ είναι ένας από τους πιο δημοφιλείς θεσμούς της χώρας», ωστόσο είπε πως «η αλήθεια είναι ότι δεν ολοκλήρωσαν ποτέ το έργο τους, να είναι το μοναδικό σημείο επαφής του πολίτη με τη δημόσια υπηρεσία». Για τη διαδικασία δήλωσης γέννησης, ο υπουργός σημείωσε ότι «απλοποιήθηκε μία σε ενιαία (διαδικασία) χρησιμοποιώντας σύγχρονες ψηφιακές τεχνολογίες» και πρόσθεσε: «Φέραμε τα στοιχεία όλα εκείνα που είχαν σχέση με την απλοποίηση των διαδικασιών στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ενώ κρίναμε ότι κάποια πράγματα στον ρόλο των ΚΕΠ θα μπορούσαν να γίνουν αυτόματα».

Επίσης, μίλησε για τη βοήθεια του υπουργείου Εσωτερικών με το Μητρώο Πολιτών με στόχο «να μπορέσουμε να κάνουμε διαλειτουργικότητες και να ενώσουμε τα διάφορα μητρώα. Αυτό βοήθησε για να παίρνουμε αυτόματα κάποια πιστοποιητικά από το gov.gr». Όπως τόνισε ο κ. Πιερρακάκης, «θεωρούμε ότι το ΚΕΠ live είναι ένας έξυπνος τρόπος, αλλά χρειάζεται να πάει ένα βήμα μπροστά. Χρειάζεται να υπάρξει φυσική επαφή με τον υπάλληλο, αυτή ήταν η σκέψη, αλλά δεν είναι ανάγκη να φύγεις από το σπίτι σου. Για αυτό και ως υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης αποφασίσαμε να εντάξουμε την τηλεδιάσκεψη στην ζωή μας. Μπορεί ο πολίτης να κλείσει μια τηλεδιάσκεψη με τα ΚΕΠ και να πάρει κάποιες βασικές υπηρεσίες, τις οποίες μπορεί να λάβει είτε με mail, δηλαδή ψηφιακά, είτε μέσω συστημένης επιστολής».

«Το επόμενο βήμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό»

Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης έκανε ιδιαίτερη αναφορά και στην υπηρεσία για ΑμεΑ, επισημαίνοντας ότι υπάρχει η δυνατότητα τηλεδιάσκεψης με άτομο στη νοηματική, που θα μπορεί να συμβάλλει στη συζήτηση. Παράλληλα, μίλησε για τις υπηρεσίες που αφορούν στον κάθε δήμο ξεχωριστά, αλλά αναφέρθηκε και στο φιλόδοξο πρόγραμμα ψηφιοποίησης του Δήμου Αθηναίων, που θα «στηρίξει το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Σήμερα, ξεκινάμε με τα KEPlive που είναι ένα πρώτο αυτονόητο βήμα. Ο Δήμος Αθηναίων ηγείται σε αυτήν την προσπάθεια και εμείς θα είμαστε δίπλα του σε αυτήν την πορεία».

Εν τω μεταξύ, ο κ. Πιερρακάκης ανακοίνωσε και μία διαδικασία σχετική με την επιμόρφωση των στελεχών των ΚΕΠ, «την οποία και πρόκειται να διευρύνουμε. Η επιμόρφωση είναι μια ανάγκη στην πορεία μας στις νέες ψηφιακές υπηρεσίες. Και για τα στελέχη του Δημοσίου, αλλά και για τους πολίτες». «Ξεκινήσαμε την Εθνική Ψηφιακή Ακαδημία με στόχο να δίνουμε δωρεάν εκπαιδευτικό περιεχόμενο για ψηφιακές δεξιότητες. Πρέπει διαρκώς να επιμορφώνεσαι για να μπορείς να είσαι ανταγωνιστικός στη δουλειά.

Και σε αυτό το πλαίσιο, κάθε σχεδιασμός που έχει σχέση με τον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας πρέπει να έχει στον πυρήνα του αυτού του τύπου τα προγράμματα, τις προσεγγίσεις. Είναι μια συντονισμένη προσπάθεια κι όλοι μαζί μπορούμε να κάνουμε το επόμενο βήμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό», κατέληξε ο αρμόδιος υπουργός.

Μπακογιάννης: Ο δήμος Αθηναίων και επίσημα στο πρόγραμμα my KEPlive

Ο δήμος Αθηναίων εντάχθηκε και επίσημα σήμερα στο πρόγραμμα myKEPlive, το οποίο διευκολύνει τους πολίτες οι οποίοι δεν είναι εφικτό να μεταβούν με φυσική παρουσία στα ΚΕΠ. «Είναι πολύ σημαντικό που η πρωτεύουσα της Ελλάδας, ο μεγαλύτερος δήμος της χώρας, που εξυπηρετεί και τον μεγαλύτερο όγκο πολιτών, προσδένεται σε αυτό το άρμα με όλα του τα ΚΕΠ», ανέφερε ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης, σε χαιρετισμό που απηύθυνε στη διημερίδα που οργανώνει το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΚΔΔΑ), με θέμα το ψηφιακό ΚΕΠ.

Tο myKEPlive είναι πλατφόρμα διαδικτυακής ενημέρωσης και εξυπηρέτησης για τη διεκπεραίωση συγκεκριμένου αιτήματος, μέσω τηλεδιάσκεψης/ βιντεοκλήσης, με ραντεβού, από υπαλλήλους των ΚΕΠ για πολίτες και επιχειρήσεις. «Με αυτόν τον τρόπο δίνουμε ακόμη ένα εργαλείο στον πολίτη, ακόμη μία επιλογή να εξυπηρετηθεί αποτελεσματικά, άμεσα και γρήγορα. Χωρίς καμία φυσική επαφή με τις υπηρεσίες και χωρίς γραφειοκρατία», πρόσθεσε ο κ. Μπακογιάννης.

«Σειρά έργων για τον ψηφιακό μετασχηματισμό»

Είπε ακόμη ότι στο τρέχον έτος η Αθήνα έχει κάνει αρκετά βήματα προς την κατεύθυνση της αποτελεσματικότερης εξυπηρέτησης των πολιτών χωρίς γραφειοκρατία και χωρίς να χρειάζεται να προσέλθουν στις υπηρεσίες, ενώ παράλληλα σχεδιάζεται μια σειρά έργων για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του δήμου.

Ανέφερε ακόμη ότι έχουν προγραμματιστεί 6.500 ραντεβού στις τρεις εβδομάδες λειτουργίας της νέας πλατφόρμας, μέσω της οποίας προγραμματίζεις την ώρα και την ημέρα προσέλευσης στον δήμο για περίπου 300 διαδικασίες. Ο δήμαρχος Αθηναίων αναφέρθηκε επίσης στο ψηφιακό αποθετήριο του πολίτη και της επιχείρησης, που έχει αναπτυχθεί σε πλατφόρμα, μέσω της οποίας οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αιτηθούν κάνοντας χρήση των κωδικών στο taxisnet για 39 πιστοποιητικά και άλλες διοικητικές πράξεις. Το πιστοποιητικό ή το διοικητικό έγγραφο, αφού υπογραφεί από την αρμόδια υπηρεσία, αποθηκεύεται στον προσωπικό λογαριασμό του χρήστη στην πλατφόρμα, ώστε να είναι διαθέσιμο όποτε το επιθυμεί. Στην εν λόγω πλατφόρμα, έχουν εγγραφεί μέχρι στιγμής σχεδόν 50.000 χρήστες και έχουν εξυπηρετηθεί ήδη 27.000 αιτήσεις, ανέφερε ο κ. Μπακογιάννης.

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις