Αθήνα

°C

kairos icon

Σάββατο

20

Απριλίου 2024

alphafreepress.gr / ΠΟΛΙΤΙΚΗ / Αλλαγές στις Πανελλαδικές: Τι εξετάζει το υπουργείο μετά τη “βουτιά” των Βάσεων
Η ΚΕΡΑΜΕΩΣ ΣΤΟΝ ΑΥΤΙΑ

Αλλαγές στις Πανελλαδικές: Τι εξετάζει το υπουργείο μετά τη “βουτιά” των Βάσεων

Αλλαγές στις Πανελλαδικές: Η Νίκη Κεραμέως δηλώνει προβληματισμένη για την εισαγωγή υποψηφίων των Πανελλαδικών εξετάσεων με πολύ χαμηλές βαθμολογίες σε ΑΕΙ.

Αλλαγές στις Πανελλαδικές: Αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση εξετάζει το υπουργείο Παιδείας, ειδικά μετά τη φετινή “βουτιά” των βάσεων που οδήγησε υποψήφιους με πολύ χαμηλές βαθμολογίες σε πανεπιστήμια και μάλιστα σε δημοφιλείς σχολές. Φέτος, το φαινόμενο της “λευκής κόλλας” στα ΑΕΙ ήταν ιδιαίτερα έντονο, καθώς υπήρχαν περιπτώσεις υποψήφιων με μόλις 625 μονάδες (με άριστα τις 20 000 μονάδες), που μπήκαν σε σχολές. Η Νίκη Κεραμέως σε δηλώσεις της στον ΣΚΑΙ ανέφερε ότι “πρέπει προφανώς να μας προβληματίσει” η εισαγωγή υποψηφίων των Πανελλαδικών εξετάσεων με πολύ χαμηλές βαθμολογίες σε ΑΕΙ.

“Πρόκειται για χρόνια παθογένεια της χώρας μας που δεν βρίσκει εύκολα λύση. Χρόνια παθογένεια που επιδεινώθηκε από την προηγούμενη Κυβέρνηση με τη δημιουργία νέων τμημάτων στην Επικράτεια χωρίς ακαδημαϊκά κριτήρια, χωρίς μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας. Θυμίζω ότι η Κυβέρνησή μας ανέστειλε τη δημιουργία των νέων τμημάτων που δεν είχαν ιδρυθεί” ανέφερε χαρακτηριστικά.

Όσο για τον τρόπο εισαγωγής, η κ. Κεραμέως υπογράμμισε ότι “βρισκόμαστε σε εκτενή διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Και ανάμεσα στις λύσεις που συζητάμε είναι να ορίζει η κάθε σχολή τη βάση εισαγωγής σε τουλάχιστον ένα μάθημα που θεωρεί εξαιρετικά βασικό: πχ. στο Μαθηματικό τα μαθηματικά, στις Οικονομικές σχολές – η Οικονομία, στις Σχολές πληροφορικής η πληροφορική. Ανάμεσα σε διάφορες λύσεις που συζητάμε”.

Και πρόσθεσε ότι “ο διάλογος αυτός τώρα θα εντατικοποιηθεί. Θέλουμε πάντως και η λύση να είναι στην κατεύθυνση της μεγαλύτερης αυτονομίας των Παν/μιων – όπως γίνεται σε τόσες χώρες στον κόσμο”. Η υπουργός προανήγγειλε επίσης αναδιάταξη των σχολών και των τμημάτων, λέγοντας ότι “πρέπει ο χάρτης να διαμορφώνεται στη βάση ακαδημαϊκών κριτηρίων, στη βάση πραγματικών αναγκών της χώρας. Μέρος της λύσης είναι και οι άλλες επιλογές που προσφέρονται στους νέους μας – δρόμοι επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης – και εκεί βρίσκεται προ διαβούλευσης ένα Ν/Σ που αναβαθμίζει επαγγελματική Εκπαίδευση και κατάρτιση. Θέλουμε λύσεις με διεξόδους για τους νέους. Όχι να τους ανοίγουμε τον δρόμο στην ανεργία”.

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις