alphafreepress.gr / PLUS / Ψυχική αντοχή: Πολεμήστε τα προβλήματα και το στρες
PLUS

Ψυχική αντοχή: Πολεμήστε τα προβλήματα και το στρες

Ψυχική αντοχή: Χρήσιμες στρατηγικές που μπορείτε να ακολουθήσετε για να αυξήσετε την ψυχική σας αντοχή και να αντεπεξέλθετε στις δυσκολίες.

Ψυχική αντοχή: Οι περισσότεροι θεωρούν την ψυχική αντοχή ως ένα εκ γενετής χαρακτηριστικό. Στην πραγματικότητα, ωστόσο, πρόκειται για μια επίκτητη δεξιότητα, που μπορεί, όπως και όλες οι υπόλοιπες, να βελτιωθεί μέσω της εξάσκησης και να λειτουργήσει ως «σύμμαχος» απέναντι σε μεγαλύτερες ή και μικρότερες δυσκολίες. Αυξάνοντας την ψυχική μας αντοχή μπορούμε να διαχειριστούμε καλύτερα τις προκλήσεις που συναντάμε, να εξελιχτούμε παρά τις αντιξοότητες, μετατρέποντας τα αρνητικά γεγονότα σε ευκαιρίες μάθησης και περαιτέρω ανάπτυξης.

Τα άτομα με ανεπτυγμένη ψυχική αντοχή κατανοούν τις καταστάσεις που συμβαίνουν γύρω τους, ελέγχουν τις συναισθηματικές τους αντιδράσεις, αλλά γνωρίζουν και πώς να διαχειριστούν τη συμπεριφορά που εκδηλώνουν οι άνθρωποι γύρω τους. Άλλα οφέλη της ψυχικής αντοχής περιλαμβάνουν:

Ψυχική αντοχή: Αίσθηση του ελέγχου

Γενικά τα άτομα με ψυχική αντοχή τείνουν να έχουν ένα έντονο αίσθημα ελέγχου, καθώς συνειδητοποιούν ότι οι πράξεις επηρεάζουν το αποτέλεσμα και επομένως οι ενέργειές τους μπορεί να επηρεάσουν την έκβαση των καταστάσεων. Φυσικά, ορισμένοι παράγοντες βρίσκονται εκτός της σφαίρας «επιρροής» μας, ωστόσο κάνουμε καθημερινά επιλογές, τις οποίες είναι καλό να υλοποιούμε συνειδητά. Η ανθεκτικότητα σχετίζεται ακριβώς με την ανάληψη της ευθύνης για την έκβαση των καταστάσεων, αναγνωρίζοντας το βαθμό που επηρεάσαμε ή που θα μπορούσαμε να έχουμε επηρεάσει το αποτέλεσμα.

Ισχυρές δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων

Η ψυχική αντοχή χαρίζει την απαραίτητη ψυχραιμία, βασικό συστατικό της ικανότητας επίλυσης προβλημάτων. Γι’ αυτό και σε μια περίοδο κρίσης τα άτομα με ψυχική ανθεκτικότητα μπορούν να βρουν τη λύση ενός ζητήματος αμέσως, δίχως να σπαταλούν πολύτιμο χρόνο ή να «χάνουν» λεπτομέρειες του ζητήματος. Είναι, λοιπόν, σε θέση να εξετάσουν ήρεμα και λογικά το εκάστοτε πρόβλημα και να σχεδιάσουν στη συνέχεια μια ασφαλή και αποτελεσματική λύση.

Αντοχή απέναντι στο στρες

Οι ακόλουθες στρατηγικές θα σας βοηθήσουν να αυξήσετε την ψυχική σας αντοχή, για να διαχειριστείτε και τελικά να μειώσετε το καθημερινό στρες.

Υιοθετήστε τη σωστή στάση

Για να αυξήσετε την ψυχική σας αντοχή, είναι σημαντικό να επαναπροσδιορίσετε τον τρόπο που βλέπετε τα πράγματα. Δυστυχώς οι δυσκολίες ή οι ατυχίες συμβαίνουν συχνά, γι’ αυτό είναι σημαντικό να αλλάξετε τον τρόπο που τις αντιμετωπίζετε και να τις δείτε ως ευκαιρίες βελτίωσης ή περαιτέρω ανάπτυξης. Είναι σημαντικό να υπενθυμίζετε στον εαυτό σας ότι έχετε καταφέρει να ξεπεράσετε με επιτυχία άλλες δύσκολες στιγμές και να μη γίνεστε ιδιαίτερα σκληροί ή επικριτικοί μαζί του.

Ενισχύστε τη συναισθηματική σας συνειδητοποίηση

Η ψυχική αντοχή βασίζεται στη συναισθηματική συνειδητοποίηση, γεγονός που σημαίνει ότι είναι σημαντικό να είστε σε θέση να αντιληφθείτε τα συναισθήματά σας όπως και γιατί τα αισθάνεστε. Ορισμένες φορές αισθανόμαστε συγκλονισμένοι με τα συναισθήματά μας, και αυτό μπορεί να μας φοβίσει και να μας «αφοπλίσει». Όταν γνωρίζουμε το λόγο που νιώθουμε ανήσυχοι, έχουμε ταυτόχρονα πολύτιμες πληροφορίες για τα βήματα που πρέπει να κάνουμε ώστε να επιλύσουμε την κατάσταση.

Διατηρήστε το χιούμορ σας

Το γέλιο αποτελεί το καλύτερο αντίδοτο στις δυσκολίες της καθημερινότητας, αφού όχι μόνο μειώνει σημαντικά τα επίπεδα στρες αλλά και συμβάλλει στην ανοσία του οργανισμού. Το γέλιο μάς συνδέει με τα άτομα γύρω μας. Η καλοσύνη όπως και τα χαμόγελα είναι μεταδοτικά και μπορούν να βελτιώσουν άμεσα όχι μόνο τη δική μας διάθεση αλλά και των ανθρώπων που μιλάμε στη δουλειά ή που συναντάμε στο δρόμο. Το χιούμορ μπορεί να μας βοηθήσει να δούμε τα πράγματα πιο χαλαρά και αισιόδοξα, καθιστώντας τα λιγότερα απειλητικά.

Δείτε ακόμη

Βρέθηκε μαμούθ ηλικίας 10.000 ετών σε λίμνη της Σιβηρίας
Ηλίαση: Τι πρέπει να γνωρίζουμε – Οι πρώτες βοήθειες
Μικρά μυστικά καλοκαιρινής διατροφής