Νέοι σταθμοί μετρό γραμμή 3: Νίκαια, Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός

ΕΛΛΑΔΑ

Νέοι σταθμοί μετρό γραμμή 3: Νίκαια, Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Ευτυχία Παπούλια

Νέοι σταθμοί μετρό γραμμή 3: Αξίζει να σημειωθεί πως στους τρεις σταθμούς από την πρώτη μέρα θα λειτουργεί το σύστημα του "έξυπνου" ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

04.07.2020 | 08:13

Νέοι σταθμοί μετρό γραμμή 3: Μέχρι τη Νίκαια θα φτάνει από τη Δευτέρα 6 Ιουλίου το Μετρό. Την ίδια ημέρα θα γίνουν τα εγκαίνια των πρώτων τριών νέων σταθμών στο πλαίσιο της επέκτασης της γραμμής 3, με κατεύθυνση τον Πειραιά. Πρόκειται για τους σταθμούς Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια, οι οποίοι αναμένεται να εξυπηρετούν περίπου 60.000 επιβάτες ημερησίως, βελτιώνοντας την κυκλοφοριακή κατάσταση στις συγκεκριμένες τρεις πυκνοκατοικημένες περιοχές. Το νέο τμήμα Αγία Μαρίνα-Νίκαια συνδέει τις περιοχές της Αγίας Βαρβάρας, του Κορυδαλού και της Νίκαιας με το δίκτυο του Μετρό δίνοντας απευθείας πρόσβαση σε σημαντικούς συγκοινωνιακούς κόμβους όπως το Σύνταγμα, η Ομόνοια, ο Κεντρικός Σιδηροδρομικός Σταθμός, η Δουκίσσης Πλακεντίας, το λιμάνι του Πειραιά και το Αεροδρόμιο της Αθήνας.

Αξίζει να σημειωθεί πως στους τρεις σταθμούς από την πρώτη μέρα θα λειτουργεί το σύστημα του “έξυπνου” ηλεκτρονικού εισιτηρίου και προσωρινά αντί για πύλες στις εισόδους θα υπάρχουν τα ακυρωτικά μηχανήματα που έχουν εγκατασταθεί στα λεωφορεία. Ο σταθμός “Αγία Βαρβάρα” βρίσκεται στην πλατεία της Αγίας Ελεούσας. Ο σταθμός Κορυδαλλός στην κεντρική πλατεία του δήμου, δηλαδή στην πλατεία Ελευθερίας, ενώ ο σταθμός στην Νίκαια βρίσκεται στην πλατεία Ελευθέριος Βενιζέλος.

Νέοι σταθμοί μετρό γραμμή 3: Μείωση χρόνου!

Με την λειτουργία των σταθμών αυτών θα μειωθεί σημαντικά ο χρόνος που απαιτείται για τη μετάβαση στο κέντρο της Αθήνας, αλλά θα υπάρξει και μείωση της κυκλοφοριακής επιβάρυνσης τόσο στις περιοχές αυτές όσο και στο κέντρο της πόλης.

Για παράδειγμα η απόσταση από τον Κορυδαλλό στο Σύνταγμα δεν θα ξεπερνά τα 20 λεπτά με τη χρήση του Μετρό, όταν τώρα με το αυτοκίνητο σε συνθήκες αιχμής απαιτείται περισσότερη από μία ώρα. Πληροφορίες αναφέρουν πως την επίσημη “κορδέλα” για την λειτουργία των νέων σταθμών θα κόψει τη Δευτέρα 6 Ιουλίου το απόγευμα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.

Αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών

Οι συγκοινωνιακές παρεμβάσεις που αφορούν την ΟΣΥ, 12 συνολικά, βασίζονται αφενός σε τροποποιήσεις γραμμών, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα νέων μετεπιβιβάσεων και αφετέρου στην ίδρυση νέας γραμμής που θα διασυνδέει τον δήμο Πειραιά με το δίκτυο του μετρό. Η αναδιαμόρφωση των γραμμών χωρίζεται σε δυο φάσεις: Η πρώτη φάση που θα υλοποιηθεί με την έναρξη λειτουργίας των τριών νέων σταθμών, προβλέπει άμεσες παρεμβάσεις, οι οποίες θα αξιολογηθούν μετά το πρώτο διάστημα λειτουργίας των σταθμών. Στη συνέχεια και σε εύλογο χρονικό διάστημα, θα αξιολογηθεί η διαμορφωθείσα κατάσταση και ο Οργανισμός θα προχωρήσει στη δεύτερη φάση ανασχεδιασμού, ανάλογα με τις ανάγκες, για τη βέλτιστη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των περιοχών αυτών.

Για την πρώτη φάση έχουν σχεδιαστεί οι εξής παρεμβάσεις:

– Δημιουργία μίας νέας γραμμής (γραμμή 900 Πειραιάς – Στ. Μετρό Νίκαια) που θα συνδέει τον δήμο Πειραιά με τον σταθμό του μετρό “Νίκαια”.

Η νέα γραμμή θα ακολουθεί τη διαδρομή: Πλ. Καραϊσκάκη, Ακτή Καλλιμασιώτη, Ακτή Κονδύλη, Αιτωλικού, Δερβενακίων, Τζαβέλα, Γ. Γρεβενών, Λαοδικείας, Αιγάλεω, Ακτή Κονδύλη, Ακτή Καλλιμασιώτη, πλ. Καραϊσκάκη. Η νέα γραμμή οδηγεί στην κατάργηση της γραμμής 847 Νεάπολη – Πειραιάς Β’, αφού η διαδρομή της καλύπτεται από τις νέες διαδρομές των γραμμών 800 Νίκαια – Πειραιάς, 827 Πειραιάς – Γ΄ Νεκροταφείο – Άσπρα Χώματα και 846 Νεάπολη – Πειραιάς Α’.

– Διατήρηση της σύνδεσης του δήμου Πειραιά με τους δήμους Κερατσινίου – Δραπετσώνας, Νίκαιας – Α.Ι. Ρέντη, Κορυδαλλού και Αγίας Βαρβάρας μέσω βασικών γραμμών που κινούνται στον άξονα βορρά – νότου, δημιουργώντας ταυτόχρονα τη δυνατότητα μετεπιβίβασης στις γραμμές που θα κινούνται επί των κύριων οδικών αξόνων (Π. Ράλλη και Γρ. Λαμπράκη), με κατεύθυνση προς τους νέους σταθμούς μετρό.

– Τροποποίηση ομάδας γραμμών, που συνδέουν σήμερα τους δήμους Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Νίκαιας – Α.Ι. Ρέντη, Κορυδαλλού, Περάματος και Αγίας Βαρβάρας με τους δήμους Πειραιά και Αθηναίων, και μετατροπή τους σε τροφοδοτικές γραμμές των νέων σταθμών μετρό, δίνοντας την δυνατότητα μετεπιβίβασης, είτε στο δίκτυο μετρό, είτε στο δίκτυο υφιστάμενων γραμμών λεωφορείων για τη σύνδεση με Πειραιά και Αθήνα.

Οι λεωφορειακές γραμμές που τροποποιούνται είναι οι γραμμές 800 (Νίκαια – Πειραιάς), 806 (Κορυδαλλός – Στ. Αιγάλεω), 809 (Σχιστό – Κορυδαλλός – Πειραιάς Α’), 820 (Κερατσίνι – Σταθμός Αιγάλεω), 827 (Πειραιάς – Γ΄ Νεκροταφείο – Άσπρα Χώματα), 828 (Πειραιάς – Άσπρα Χώματα – Γ΄ Νεκροταφείο), 837 ( Άνω Αγ. Βαρβάρα – Στ. Αγ. Μαρίνα), 846 (Νεάπολη – Πειραιάς Α’), Β18 (Ομόνοια – Πέραμα μέσω Π. Ράλλη) και Γ18 (Ομόνοια – Πέραμα μέσω Γρ. Λαμπράκη).

Σημειώνεται ότι για τη βέλτιστη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, πέρα από τα εκδοτήρια εισιτηρίων στους τρεις νέους σταθμούς της ΣΤΑΣΥ και στο δίκτυο της ΟΣΥ, λειτουργούν 115 σημεία πώλησης και επαναφόρτισης εισιτηρίων σε περίπτερα και καταστήματα ψιλικών στην ευρύτερη περιοχή.

Exit mobile version