Μισέλ Πικολί πέθανε: “Έσβησε” ο γίγαντας του γαλλικού σινεμά

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Μισέλ Πικολί πέθανε: “Έσβησε” ο γίγαντας του γαλλικού σινεμά

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Ευτυχία Παπούλια

Μισέλ Πικολί πέθανε: Πέθανε σε ηλικία 94 ετών ο τελευταίος γίγαντας του γαλλικού σινεμά, ο ηθοποιός Μισέλ Πικολί.

18.05.2020 | 16:40

Μισέλ Πικολί πέθανε: Ο Γάλλος ηθοποιός Μισέλ Πικολί, ο τελευταίος γίγαντας του γαλλικού σινεμά,”έφυγε” σήμερα σε ηλικία 94 ετών. Την είδηση του θανάτου του, ανακοίνωσε η οικογένειά του. Ο Μισέλ Πικολί γεννήθηκε στο Παρίσι στις 27 Δεκεμβρίου 1925. Σπούδασε υποκριτική και κέρδισε τον πρώτο μεγάλο ρόλο του στη μεγάλη οθόνη ως ανθρακωρύχος στο κοινωνικό δράμα του Λουί Ντακέν “The Mark of the Day”. Ίσως ο πιο γνωστός από τους Γάλλους ηθοποιούς του 20ού αιώνα, ο Μισέλ Πικολί είχε πρωταγωνιστήσει σε ταινίες σκηνοθετών όπως ο Λουίς Μπουνιουέλ, ο Μάρκο Φερέρι, ο Κώστας Γαβράς, ο Κλοντ Λελούς, ο Νάνι Μορέτι, ο Ζακ Ριβέτ, ο Άλφρεντ Χίτσκοκ, ο Ζαν-Λυκ Γκοντάρ, ο Αλέν Ρενέ και ο Θόδωρος Αγγελόπουλος.

Για πρώτη φορά συνεργάστηκε με τον Ισπανό σκηνοθέτη Λουίς Μπουνιουέλ το 1956, με την περιπέτεια Οι πέντε φυγάδες (La mort en ce jardin) και ακολούθησαν άλλες πέντε ταινίες μαζί του – μεταξύ αυτών και Η Ωραία της Ημέρας με την Κατρίν Ντενέβ. Ο Πικολί είχε κερδίσει το βραβείο καλύτερου ηθοποιού στο φεστιβάλ των Καννών (1980) και την Αργυρή Άρκτο καλύτερου ηθοποιού στο Φεστιβάλ του Βερολίνου από κοινού με τον Στέλαν Σκάρσγκαρντ (1982).

Όπως είχε δηλώσει ο ίδιος σε συνέντευξή του στο “ΒΗΜΑ” το 2011, “δεν πίστευε στον Θεό, αντιμετώπιζε με επιφύλαξη τους πολιτικούς γιατί τους θεωρούσε “συναδέλφους” του και αρνούνταν να γίνει ένα ακόμη θύμα της σύγχρονης τεχνολογίας, αφού ποιος ο λόγος να φτιάχνεις αυτοκίνητα που πιάνουν τα 300 χλμ. όταν σε γράφουν στα 120; Μισούσε την τηλεόραση επειδή αποβλακώνει και φοβότανε ότι η οικονομική κρίση δεν είναι παρά μια απάτη, που όχι μόνον θα κάνει κάποιους πλουσιότερους αλλά θα έχει επιπτώσεις χειρότερες από αυτές του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου”. Όπως είχε πει ο Πικολί στην ίδια συνέντευξη, αγαπούσε την Ελλάδα και ήταν υπέρ της άποψης Γκοντάρ ότι η υφήλιος χρωστά πολλά στον πολιτισμό μας.

Exit mobile version