Αθήνα

°C

Τετάρτη

20

Οκτωβρίου 2021

alphafreepress.gr / PLUS / Πρόωρη γήρανση δέρματος: Το αντιοξειδωτικό έλαιο που νικά τον χρόνο και την πίεση
PLUS

Πρόωρη γήρανση δέρματος: Το αντιοξειδωτικό έλαιο που νικά τον χρόνο και την πίεση

Πρόωρη γήρανση δέρματος: Μπορεί το ελαιόλαδο να είναι στην κορυφή της λίστας των ευεργετικών για την υγεία τροφίμων, τη θέση αυτή όμως πρέπει να την μοιραστεί με ένα ακόμη πολύτιμο και δημοφιλές έλαιο.

Πρόωρη γήρανση δέρματος: Γνωρίζουμε από την ιστορία, ότι τα εκχυλίσματα σουσαμιού χρησιμοποιούνταν για την καταπολέμηση της υψηλής πίεσης και την παραγωγή φαρμάκων από αρχαιοτάτων χρόνων. Σήμερα η θεραπευτική δράση του σουσαμιού και των προϊόντων του έχει πλέον πιστοποιηθεί από μια πληθώρα επιστημονικών μελετών. Σύμφωνα με μελέτες η κατανάλωση σουσαμιού συσχετίζεται με τη μείωση της χοληστερόλης, ενώ διαφαίνεται και μία αντιυπερτασική δράση του σησαμελαίου που έχει πιστοποιηθεί και από την Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρία. Σημειώνεται μάλιστα ότι η θρεπτική αξία του σησαμέλαιου προσεγγίζει αυτήν του ελαιόλαδου.

Το σουσάμι περιέχει αντιοξειδωτικές λιγνάνες (π.χ., σεσαμίνη, σεσαμινόλη) και βιταμίνη Ε που εμποδίζουν την οξείδωση των λιπαρών οξέων στον οργανισμό, δηλαδή αποτρέπουν το πρώτο στάδιο για τη δημιουργία αθηροσκλήρωσης. Επίσης τα εκχυλίσματα σουσαμιού και το σησαμέλαιο δεσμεύουν και εξουδετερώνουν τις καταστροφικές ελεύθερες ρίζες, γεγονός που επιβραδύνει τη γήρανση των κυττάρων του δέρματος. Διόλου τυχαία το σησαμέλαιο χρησιμοποιείται και στη βιομηχανία της ομορφιάς.

Πρόωρη γήρανση δέρματος: Η αξία του χαλβά

Στο σουσάμι περιέχονται κυρίως βιταμίνες του συμπλέγματος Β, ενώ το έλαιό περιέχει περισσότερη βιταμίνη Ε (υπό τη μορφή γ-τοκοφερόλης). Τα κυριότερα μεταλλικά άλατα και ιχνοστοιχεία που περιέχονται στο σουσάμι είναι το ασβέστιο, ο φώσφορος, το μαγνήσιο, ο ψευδάργυρος και το σελήνιο. Επιπλέον ο χαλβάς παρασκευάζεται από ταχίνι και κάποιο γλυκαντικό μέσο (π.χ., ζάχαρη, μέλι, πετιμέζι).

Λόγω του ότι περιέχει ταχίνι ο χαλβάς αποτελεί σημαντική πηγή μικροθρεπτικών συστατικών, όπως χαλκό, μαγγάνιο, ασβέστιο, σίδηρο, βιταμίνη Β1 καθώς και «καλά» μονοακόρεστα λιπαρά οξέα. Είναι όμως και πολύ παχυντικός, μια και τα  100γρ χαλβά αποδίδουν περίπου 530 θερμίδες. Επομένως όσο καλό και αν κάνει στην υγεία ας μην ξεχνάμε ότι είναι εξαιρετικά θερμιδογόνος και ας τηρούμε το μέτρο στην κατανάλωσή του.

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις