Αθήνα

°C

kairos icon

Πέμπτη

18

Απριλίου 2024

alphafreepress.gr / ΚΟΣΜΟΣ / Μπράιαντ ελικόπτερο: Δεν υπήρχε «μαύρο κουτί» – Μελετάται το iPad
ΚΟΣΜΟΣ

Μπράιαντ ελικόπτερο: Δεν υπήρχε «μαύρο κουτί» – Μελετάται το iPad

Μπράιαντ ελικόπτερο: Η Εθνική Επιτροπή Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ αποκάλυψε πως το ελικόπτερο που μετέφερε τον αστέρα του NBA καθώς και άλλους  οκτώ ανθρώπους δεν ήταν εξοπλισμένο με «μαύρο κουτί».

Μπράιαντ ελικόπτεροΧωρίς σταματημό συνεχίζονται οι έρευνες για τη συντριβή του ελικοπτέρου του Κόμπι Μπράιαντ, η οποία στέρησε συνολικά τη ζωή εννέα ανθρώπων. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ρεπορτάζ της “Daily Mail”, η Εθνική Επιτροπή Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ αποκάλυψε πως το ελικόπτερο που μετέφερε τον αστέρα του NBA καθώς και άλλους  οκτώ ανθρώπους δεν ήταν εξοπλισμένο με «μαύρο κουτί». Μεταξύ των ευρημάτων ωστόσο ήταν ένα iPad, το οποίο χρησιμοποιείτο για τα δρομολόγια των πτήσεων, τις καιρικές συνθήκες και άλλα στοιχεία για τις πτήσεις που οι ερευνητές θα εξετάσουν ελπίζοντας πως θα τους οδηγήσει στα αίτια της τραγωδίας.  Την ίδια ώρα έμπειροι πιλότοι στην περιοχή του Λος Άντζελες εκτίμησαν τι μπορεί να συνέβη και οδήγησε στη συντριβή του ελικοπτέρου.

Σύμφωνα με όσα αναφέρουν οι πιλότοι στο TMZ, κρίνοντας από τα στοιχεία που έχουν γίνει γνωστά έως τώρα, το ελικόπτερο πετούσε πολύ χαμηλά, στα 1250 πόδια. Ο πιλότος λόγω της πυκνής ομίχλης πανικοβλήθηκε και ανέβηκε στα 2.000 πόδια. Θεωρώντας ότι έχει ξεπεράσει όλα τα βουνά αποφάσισε να επιστρέψει πίσω και παράλληλα κατέβηκε στα 1.700 πόδια, πιθανότατα για να περάσει κάτω από την ομίχλη. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα με τους Los Angeles Times, το ελικόπτερο που είχε απογειωθεί από το αεροδρόμιο John Wayne με προορισμό το αεροδρόμιο Camarillo είχε πραγματοποιήσει το συγκεκριμένο δρομολόγιο πάνω από 20 φορές από τα τέλη του 2018 αλλά την Κυριακή επέλεξε διαφορετική διαδρομή λόγω της χαμηλής ορατότητας.

Το γράφημα των Los Angeles Times:

Μπράιαντ ελικόπτερο: Το «στρώμα συννέφων»

Εκπρόσωπος του NTSB δήλωσε τη Δευτέρα ότι ο πιλότος του ελικοπτέρου στην τελευταία του μετάδοση προς τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας είπε ότι θα επιχειρήσει άνοδο για να αποφύγει ένα «στρώμα συννέφων». Τα στοιχεία του ραντάρ έδειξαν ότι το ελικόπτερο ανέβηκε στα 2.300 πόδια και στη συνέχεια ξεκίνησε μια αριστερή καθοδική στροφή. Η πρόσκρουση που ακολούθησε ήταν τόσο σφοδρή ώστε το ελικόπτερο να γίνει κομμάτια και τα συντρίμμια του να απλωθούν σε μια έκταση 180 μέτρων. «Υπάρχει το σημείο της σύγκρουσης σε έναν λόφο και ένα κομμάτι της ουράς του ελικοπτέρου βρίσκεται στην αριστερή πλευρά. Η άτρακτος βρίσκεται στην άλλη πλευρά του λόφου και ο κύριος κινητήρας είναι περίπου 90 μέτρα πιο πέρα».

Το πρωί της Τρίτης η Daily Mail δημοσίευσε μια σειρά φωτογραφίων για τις οποίες υποστηρίζει ότι έχουν τραβηχτεί λίγα λεπτά μετά την συντριβή του ελικοπτέρου. Το ελικόπτερο Sikorsky S-76B πετούσε μέσα στη χαμηλή νέφωση και την ομίχλη, τηρώντας τους κανόνες πτήσης «Special VFR» (Special Visual Flight Rules) δηλαδή πτήση με προσανατολισμό εξ όψεως, κατόπιν ειδικής άδειας από το κέντρο ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι το σκάφος πετά υπ’ ευθύνη του χειριστή, λόγω μειωμένης ορατότητας. Θεωρείται σπάνια η αίτηση για χορήγηση άδειας πτήσης αυτής της κατηγορίας, παρόλο που δεν αποκλείεται.

Το ελικόπτερο στο οποίο επέβαινε ο Κόμπι Μπράιαντ και άλλα 8 άτομα απογειώθηκε από το αεροδρόμιο John Wayne του Orange County, στην Καλιφόρνια, το πρωί της Κυριακής και ώρα τοπική 9:06.

Με πορεία προς τα βορειοδυτικά, ο τελικός προορισμός ήταν η Ακαδημία Mamba Sports του Μπράιαντ, στο Νιούμπουρι Παρκ. Θα διέσχιζε τον εναέριο χώρο του Λος Άντζελες, ζητήθηκε όμως από τον πιλότο να κάνει κύκλους πάνω από το Γκλεντέιλ, προκειμένου να δώσει τη δυνατότητα σε ένα αεροσκάφος να προσγειωθεί σε κοντινό αερολιμένα. Το ελικόπτερο ακολούθως συνέχισε την πορεία του προς ΒΔ, πριν αλλάξει κατεύθυνση προς νότο.

Τις τελευταίες στιγμές της πτήσης, το ελικόπτερο είχε αναπτύξει ταχύτητα 120-160 κόμβων. Κατόπιν άρχισε να κινείται πολύ πιο γρήγορα και να χάνει ύψος με εξίσου ταχύ ρυθμό -περί τα 5.000 πόδια ανά λεπτό. Το τελευταίο σήμα που εξέπεμψαν τα μηχανήματα επικοινωνίας και εντοπισμού του ελικοπτέρου καταγράφηκαν στις 9:45.

Σύμφωνα με εκπαιδευτές πιλότων ένας χειριστής που έχει χάσει τον προσανατολισμό του έχει ελάχιστο έως καθόλου χρόνο για να αποφύγει μια φονική «βουτιά». «Αν πετάς χωρίς όργανα και μόνο με βάση όσα βλέπεις, αν βρεθείς σε μια κατάσταση στην οποία δεν μπορείς να δεις έξω από τζάμι, το προσδόκιμο ζωής ενός πιλότους και ενός αεροσκάφους είναι της τάξης των 10-15 δευτερολέπτων και αυτό συμβαίνει συνέχεια» λένε χαρακτηριστικά.

Παγκόσμιος θρήνος για τον Κόμπι Μπράιαντ:
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις