alphafreepress.gr / ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ / Διόδια Αττική Οδός: Δεν γίνονται οι αυξήσεις
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Διόδια Αττική Οδός: Δεν γίνονται οι αυξήσεις

Διόδια Αττική Οδός: Δεν αυξάνονται τα διόδια στην Αττική Οδό, μετά από παρασκηνιακή συμφωνία ανάμεσα στην εταιρεία και την κυβέρνηση.

Διόδια Αττική Οδός: Το Διοικητικό Συμβούλιο της Αττικής Οδού δηλώνει ότι  δεν θα εφαρμόσει τις αυξήσεις διοδίων τελών που ανακοίνωσε στις 14 Ιουνίου 2019.  Όπως διέρρευσε άλλωστε λίγες ημέρες πριν, η κυβέρνηση αφήνει να παρέλθει η δικαστική προσφυγή εναντίον της εταιρείας και η Αττική Οδός δεν πρόκειται να αυξήσει τα διόδια. Εκκρεμούν βεβαίως, τα προγράμματα για την επέκταση της Αττικής Οδού προς Ραφήνα. Υπενθυμίζεται ότι προεκλογικά είχε προκληθεί μεγάλη πολιτική αναταραχή με την ανακοίνωση της Αττικής Οδού περί αύξησης των διοδίων, πρόταση η οποία δεν έγινε αποδεκτή από την τότε αξιωματική αντιπολίτευση.

Η αύξηση είχε ανακοινωθεί από την Αττική Οδό Α.Ε. στο παρά πέντε των εθνικών εκλογών με άμεση ισχύ από την 1η Ιουλίου. Ο πρώην υπουργός Χρήστος Σπίρτζης εξέδωσε σχετική Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΠΝΠ), με την οποία απέτρεπε την άμεση εφαρμογή των αυξήσεων.

Ο νέος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής άφησε να εκπνεύσει η ισχύς της ΠΝΠ, χωρίς να περάσει από τη νέα Βουλή για να αποφύγει τυχόν νέες συγκρούσεις.

Διόδια Αττικής Οδού: Οι συζητήσεις κυβέρνησης-Αττικής Οδού

Υπενθυμίζεται πως όταν η Αττική Οδός είχε ανακοινώσει τις αυξήσεις στις τιμές διελεύσεις στα διόδια είχε προκαλέσει την έντονη αντίδραση τόσο των οδηγών, όσο και της ΝΔ που τότε ήταν στην αντιπολίτευση. Συγκεκριμένα η Αττική Οδός είχε ανακοινώσει τον περασμένο Ιούνιο την πρόθεσή της να προχωρήσει σε δύο αυξήσεις στα διόδια, το ύψος των οποίων επρόκειτο να ανέλθει από τα 2,80 ευρώ στα 3,30 ευρώ από την πρώτη Ιανουαρίου 2020.
Ωστόσο μετά τις εκλογές ξεκίνησαν συζητήσεις μεταξύ των μετόχων της Αττικής Οδού και του υπουργείου Υποδομών προκειμένου να βρεθεί κοινός τόπος και να μην αυξηθεί το αντίτιμο των διοδίων.

Διόδια Αττικής Οδού: Οι διαπραγματεύσεις

Στις 8 Αυγούστου το economistas.gr είχε γράψει πως ρόλο στην αλλαγή της στάσης της Αττικής Οδού σε ό,τι αφορά τις αυξήσεις στα διόδια έπαιξε και η πρόσφατη συμφωνία για την αναδιάρθρωση του δανεισμού του ομίλου Ελλάκτωρ, μέρος του οποίου είναι η Άκτωρ Παραχωρήσεις που με ποσοστό άνω του 65% είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της Αττικής Οδού.

Παράλληλα στις συζητήσεις ανάμεσα σε υπουργείο Υποδομών και Αττική Οδού, δηλαδή των εταιρειών Άκτωρ Παραχωρήσεις και Άβαξ, είναι πιθανό να έπεσαν στο τραπέζι έργα τα οποία εκτελούνται ήδη από τους μετόχους της Αττικής Οδού. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ως ενδεικτικά παραδείγματα το μετρό Θεσσαλονίκης που έχει αναλάβει να υλοποιήσει η Άκτωρ και την επέκταση του μετρό προς τον Πειραιά, την οποία εκτελεί η Άβαξ.

Διόδια: Πόσο κοστίζουν – Αναλυτικά οι τιμές σε όλους τους σταθμούς της χώρας

Τα τελευταία χρόνια οι εθνικές οδοί της Ελλάδας παραχωρήθηκαν σε ιδιωτικές εταιρίες, με σκοπό τον εκσυγχρονισμό των κεντρικών – και όχι μόνο – αρτηριών της χώρας αλλά και την μετατροπή τους σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας. Πόσο είναι το κόμιστρο για τη διέλευση από τα διόδια; Ωστόσο, οι οδικές αυτές διευκολύνσεις παρέχονται με οικονομικό αντίτιμο.

Στο οδικό δίκτυο της χώρας υπάρχουν αυτή τη στιγμή περίπου 100 σταθμοί διοδίων (μετωπικοί αλλά και πλευρικοί)και αναλυτικά οι τιμές τους έχουν ως εξής:

Διόδια Αθήνα – Θεσσαλονίκη

Κατά μήκος της Εθνικής οδού Αθηνών – Θεσσαλονίκης (Αυτοκινητόδρομος Α1) λειτουργούν 11 σταθμοί μετωπικών και 19 σταθμοί πλευρικών διοδίων.

Διόδια Αθήνα – Πάτρα

Κατά μήκος της Εθνικής οδού Αθηνών – Πατρών (Αυτοκινητόδρομος Α8 ή Ολυμπία οδός) λειτουργούν 5 σταθμοί μετωπικών και 9 σταθμοί πλευρικών διοδίων.

Διόδια Εγνατίας Οδού

Κατά μήκος της Εγνατίας Οδού (Αυτοκινητόδρομος Α2) λειτουργούν εννέα (9) σταθμοί μετωπικών διοδίων στον κύριο άξονα, ένας (1) σταθμός διοδίων στον κάθετο άξονα Λαγκαδά-Προμαχώνα, ένας (1) σταθμός διοδίων στον κάθετο άξονα Χαλάστρας – Ευζώνων και ένας (1) σταθμός διοδίων στον κάθετο άξονα Ιεροπηγής – Κρυσταλλοπηγής.

Διόδια Κορίνθου  –  Καλαμάτας / Σπάρτης

Κατά μήκος της Εθνικής οδού Κορίνθου – Καλαμάτας / Σπάρτης (Αυτοκινητόδρομος Α7 ή Αυτοκινητόδρομος Μορέας) λειτουργούν 6 σταθμοί μετωπικών και 3 σταθμοί πλευρικών διοδίων.

Διόδια Αντίρριο – Ιωάννινα

Κατά μήκος της Εθνικής οδού Αντιρρίου – Ιωαννίνων (Αυτοκινητόδρομος Α5 ή Ιόνια οδός) λειτουργούν 4 σταθμοί μετωπικών και 5 σταθμοί πλευρικών διοδίων. Δείτε αναλυτικά τις τιμές.

Διόδια Ξυνιάδα (Λαμία) – Τρίκαλα

Στο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας Ε65 από την Ξυνιάδα (31,8 χλμ.) έως και τα Τρίκαλα (111,4 χλμ.) λειτουργούν 2 σταθμοί μετωπικών και 2 σταθμοί πλευρικών διοδίων. Το τμήμα Ξυνιάδα  – Τρίκαλα αποτελεί το κεντρικό κομμάτι του αυτοκινητόδρομου Ε65 που θα συνδέει τη Λαμία με την Εγνατία οδό (δυτικά των Γρεβενών).  Δείτε αναλυτικά τις τιμές.

Διόδια Αττικής Οδού

Διόδια πληρώνονται μόνο κατά την είσοδο των οχημάτων στον αυτοκινητόδρομο της Αττικής οδού (Αυτοκινητόδρομος Α6).Η τιμή χρέωσης για κάθε όχημα εξαρτάται από την κατηγορία στην οποία ανήκει, η οποία προσδιορίζεται από το ύψος του τροχοφόρου και τον αριθμό των αξόνων του. Δείτε αναλυτικά τις τιμές.