alphafreepress.gr / PLUS / Καλοκαίρι – άθληση: Τι πρέπει να προσέχουμε, ποιες δραστηριότητες επιλέγουμε
PLUS

Καλοκαίρι – άθληση: Τι πρέπει να προσέχουμε, ποιες δραστηριότητες επιλέγουμε

Καλοκαίρι - άθληση: Η κολύμβηση είναι από τα αθλήματα που προτείνουν οι ειδικοί το καλοκαίρι.

Καλοκαίρι – άθληση: Το καλοκαίρι ενδείκνυται για την αύξηση της φυσικής μας δραστηριότητας. Ο περισσότερος ελεύθερος χρόνος και η καλύτερη διάθεση συνηγορούν προς αυτό. Για να είναι αποτελεσματικό ένα πρόγραμμα άσκησης, πρέπει να έχει συγκεκριμένους στόχους. Η αύξηση της αντοχής, της δύναμης, της κινητικότητας και του συντονισμού είναι οι κυριότεροι από αυτούς. Επιπλέον, το καλοκαίρι συνιστά ιδανική περίοδο για να βελτιώσουμε και την ποιότητα της διατροφής μας. Ως προς αυτή την κατεύθυνση θα πρέπει να εντάξουμε στο διαιτολόγιό μας περισσότερη κατανάλωση φρούτων, λαχανικών και ψαριών.

Ωστόσο, αν και ιδανική εποχή για άσκηση, θα πρέπει να προσέξουμε ιδιαίτερα τις υψηλές θερμοκρασίες. Έτσι αποφεύγουμε την άσκηση τις ώρες που έχει πολύ έντονη ηλιοφάνεια (προτιμούμε άσκηση τις πρωινές ή τις βραδινές ώρες). Επίσης, όταν είμαστε εκτεθειμένοι στον ήλιο για αρκετή ώρα φοράμε αντηλιακή κρέμα. Απαραίτητη είναι η κατάλληλη ενυδάτωση με στόχο την αποφυγή φαινομένων αφυδάτωσης. Η ενυδάτωση του οργανισμού ξεκινά πριν την εφαρμογή ενός προγράμματος άσκησης και συνεχίζεται κατά τη διάρκειά του. Τέλος, επιβάλλεται και η κατάλληλη ενδυμασία.

Καλοκαίρι – άθληση: Οι προτιμώμενες δραστηριότητες

Δραστηριότητες «φιλικές» στο καλοκαίρι είναι η κολύμβηση και γενικά τα θαλάσσια σπορ, η άσκηση σε κλειστούς χώρους και οι δραστηριότητες χωρίς μεγάλη επιβάρυνση.. Γενικότερα, η άσκηση κάτω από υπερβολική ζέστη πρέπει να πραγματοποιείται με ιδιαίτερη προσοχή. Επισημαίνεται ότι τόσο ένα πρόγραμμα άσκησης όσο και ένα πρόγραμμα διατροφής θα πρέπει να σχεδιάζονται και να εφαρμόζονται από εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό. Θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τις βασικές επιστημονικές αρχές, αλλά και τις ιδιαιτερότητες του κάθε ατόμου.

Αξίζει να αναφερθεί ότι, όσον αφορά στα προγράμματα άσκησης, τόσο πριν όσο και κατά τη διάρκεια εφαρμογής τους, θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη και να τηρούνται αυστηρά διάφορες βασικές μεθοδικές αρχές. Αυτές είναι η εκτίμηση υγείας των ασκούμενων με ερωτηματολόγια, ιατρική παρακολούθηση, έλεγχος της επιβάρυνσης σε τακτά χρονικά διαστήματα, κατάλληλη επιλογή εξοπλισμού ανάλογα με τις απαιτήσεις της κάθε δραστηριότητας κ.ά.