Ένα σχολείο μόνο για πραγματικούς άνδρες, από την Ευτυχία Παπούλια

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα σχολείο μόνο για πραγματικούς άνδρες, από την Ευτυχία Παπούλια

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Ευτυχία Παπούλια

Γράφει η Ευτυχία Παπούλια Κοινωνιολόγος Ο αληθινός άντρας πρέπει να τολμά ό,τι αρμόζει σ’ έναν άντρα. Γουίλιαμ Σαίξπηρ Ο κίνδυνος να εξαφανιστούν οι άνδρες από τον «χάρτη», είναι όσο ποτέ εμφανής στις μέρες μας. Ο παραδοσιακός ανδρικός ρόλος χάνεται σταδιακά, προσαρμοζόμενος στα νέα κοινωνικοοικονομικά και πολιτισμικά δεδομένα, και δεν είναι  πλέον το ίδιο σαφής όπως μερικές […]

15.12.2018 | 18:16

Γράφει η Ευτυχία Παπούλια

Κοινωνιολόγος

Ο αληθινός άντρας πρέπει να τολμά ό,τι αρμόζει σ’ έναν άντρα.

Γουίλιαμ Σαίξπηρ

Ο κίνδυνος να εξαφανιστούν οι άνδρες από τον «χάρτη», είναι όσο ποτέ εμφανής στις μέρες μας. Ο παραδοσιακός ανδρικός ρόλος χάνεται σταδιακά, προσαρμοζόμενος στα νέα κοινωνικοοικονομικά και πολιτισμικά δεδομένα, και δεν είναι  πλέον το ίδιο σαφής όπως μερικές δεκαετίες πριν. Τα στερεότυπα στα οποία έχει εγκλωβιστεί το άλλοτε ισχυρό φύλο, κατέληξαν να μετατραπούν σε ασφυκτικό βρόγχο, που δεν αφήνει τα αρσενικά να «αναπνεύσουν» ελεύθερα.

Κι αν αυτό ήταν ένα από τα μεγαλύτερα κοινωνικά προβλήματα, παίρνει πλέον και πολιτικές διαστάσεις – για αρχή, εκτός συνόρων.

Ο Τάνκ Χάιγαν ίδρυσε το «Κλαμπ Αληθινών Ανδρών» προκειμένου να δοθεί μία απάντηση στον προβληματισμό τι σημαίνει να είσαι άνδρας στη σημερινή Κίνα.

Η ανησυχία προέρχεται από την «σαρωτική» επίδραση του δυτικού τρόπου ζωής στη δική τους κουλτούρα και τους κινδύνους που απειλούν τα αγόρια ηλικίας 7 έως 12 ετών αν αφεθούν απροστάτευτα στην επιρροή που ασκούν πάνω τους τα είδωλα της pop, οι μαμάδες που «πέφτουν» από πάνω τους, ακόμα και οι καθηγήτριες.

Τα αγόρια, γίνονται «μαμάκηδες», με τα προβλήματα να παρουσιάζονται αργότερα, όταν κληθούν να βάλουν την στολή παραλλαγής, ή ακόμα περισσότερο, να αγαπήσουν και να αγαπηθούν.

Η ανησυχία των Κινέζων εστιάζεται κυρίως στο κατά πόσον οι νέοι, σε συνδυασμό με την έλλειψη σωματικής άσκησης, είναι κατάλληλη για στρατιωτική θητεία. Αυτός είναι ο βασικός λόγος για τους Κινέζους.

Στην Ελλάδα, οι ανδρικοί ρόλοι αμφισβητήθηκαν κυρίως μετά το 1950, τα χρόνια της αστυφιλίας και της εξόδου της γυναίκας στον επαγγελματικό χώρο. Μέχρι τότε οι διαφορές των δύο φύλων ήταν πιο διακριτές, ο δε ανδρισμός δεν εκφραζόταν μέσα από τη σεξουαλική συμπεριφορά, αλλά μέσα από ευρύτερες συμπεριφορές και κοινωνική αναγνώριση.

Σχολείο λοιπόν για αληθινούς άνδρες που αφορούν σε ολόκληρο το ανδρικό γένος, χωρίς διάκριση σχετικά με τον ερωτικό προσανατολισμό τους, χρειάζεται και η δική μας κοινωνία.

Η «σταύρωση» της Ελένης στη Ρόδο, από παιδιά της ηλικίας της, που προφανώς δεν έχει προηγούμενο σε παγκόσμιο επίπεδο νεανικής εγκληματικότητας, σηματοδοτούν την ανάγκη να απαλλαγούν τα νεαρά κορίτσια από ψευδαισθήσεις πολλών δεκαετιών πως το παιχνίδι του έρωτα παίζεται με τους ίδιους όρους με τα αγόρια και κυρίως στη βάση της ειλικρίνειας των συναισθημάτων.

Τα δύο αυτά ανθρώπινα πλάσματα ήταν πάντα απέναντι το ένα στο άλλο.

Ο ρόλος της γυναίκας ήταν πάντα να προκαλεί. Το επιβάλλει αυτό η ανάγκη της ίδιας της ζωής να αναπαράγεται έστω και αν η προκλητικότητα υπερβαίνει κάποια δυσδιάκριτα κοινωνικά όρια.

Σε καμία περίπτωση δε μπορεί να στιγματιστεί ένα νέο κορίτσι ως η «εύκολη», που μπορεί το κάθε αρσενικό να κατακτήσει το σώμα της.

Και εδώ ακριβώς είναι η ανάγκη να απαντήσουμε στο ερώτημα: Ποιος είναι ο πραγματικός άνδρας ανάμεσα στο δίπολο εκείνου που πεθαίνει από έρωτα για εκείνη και σε αυτόν που την πεθαίνει αν δεν έχει ανταπόκριση;

Ποιος είναι ο ιδανικός άνδρας ανάμεσα στους πρίγκιπες της Ρόδου και σε αυτούς που πρόδωσαν με τον πιο βάρβαρο τρόπο την εμπιστοσύνη της Ελένης στο ίδιο αυτό νησί όπου οι πύργοι του ταυτίστηκαν με το πρότυπο του αληθινού ιππότη;

Πού βρίσκεται η ισορροπία για έναν άνδρα ανάμεσα στην ανάγκη να διατηρήσει τον «ανδρισμό» του χωρίς να ξεπέσει στη βίαιη συμπεριφορά απέναντι στη γυναίκα;

Παρόλο που οι περισσότερες γυναίκες φαντασιώνονται το αρσενικό με τα ίδια προσόντα και χαρίσματα, ιδανικός άνδρας δεν υπάρχει.

Γιατί όλα αυτά μπορεί να είναι επίκτητα, προσποιητά και να καλύπτουν μία προβληματική, διεφθαρμένη προσωπικότητα.

Τον ιδανικό άνδρα πρέπει να τον επινοήσουμε και να τον διαμορφώσουμε.

Ο σημερινός νέος ανδρώνεται από την οικογένεια και την κοινωνία, με βάση το πρότυπο του εραστή με τις πολλές εφήμερες κατακτήσεις. Πρότυπο στο οποίο αν δε μπορέσει να ανταποκριθεί, η κάθε απόρριψη θα ξυπνήσει από μέσα του το θηρίο της εκδίκησης και θα σκοτώσει το αντικείμενο του πόθου του.

Πρέπει ο νέος, εκεί στο σχολείο, έχοντας δίπλα του ανύποπτα κορίτσια, να απογυμνωθεί από το μύθο του ισχυρού φύλου, του μάγκα, του ψευτόμαγκα και να κατανοήσει τις κρυφές δυνάμεις της γυναικείας θηλυκότητας, οι οποίες θα τον συντρίψουν αν τις αγνοήσει και θελήσει να παίξει το ερωτικό παιγνίδι με τους δικούς τους εγωιστικούς όρους.

Η γυναικεία γοητεία, που δεν είναι προνόμιο μόνο των ανατομικά ωραίων γυναικών, είναι ακαταμάχητη.

Και η επίγνωση αυτής της αρχής είναι ένα βασικό στοιχείο του ιδανικού άνδρα, που θα τον προφυλάξει από τον κίνδυνο να ευτελίζεται και ενδεχομένως να οδηγηθεί σε ακραίες ενέργειες.

Μια άλλη βασική αρχή που πρέπει να μάθει ο νέος άνδρας, είναι πως αν αγνοήσει τη δύναμη της γυναικείας γοητείας στο τέλος νομοτελειακά θα είναι το θύμα. Ο άνδρας καταρρέει ή ξαναγεννιέται. Το αντίθετο δε συμβαίνει. Μια γυναίκα, δεν καταρρέει.

Μπορεί η γυναίκα να προκαλεί, να προσφέρει το σώμα της, να έχει δημιουργήσει στον άνδρα την ψευδαίσθηση ότι την έχει κατακτήσει.

Δεν έχει όμως προσφέρει την ψυχή της.

Και ένας αληθινός άνδρας, πρέπει πρώτα να προσπαθήσει να κατακτήσει αυτό.

Όλοι οι άλλοι ψευτόμαγκες, μια μέρα θα «τραυματιστούν» από τα γυαλιά αυτού του καθρέφτη που φτύνουν κάθε πρωί, πριν βγουν στους δρόμους προς αναζήτηση του επόμενου θύματος.

Από την έντυπη έκδοση 

Photos: Unsplash

Exit mobile version