Χάος στη Γαλλία: Στη Δικαιοσύνη τα 2/3 των 372 ατόμων – Βήμα πίσω από τον Μακρόν (vids)

ΚΟΣΜΟΣ

Χάος στη Γαλλία: Στη Δικαιοσύνη τα 2/3 των 372 ατόμων – Βήμα πίσω από τον Μακρόν (vids)

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: AlphaFreePress

Αντιμέτωπος με το απόλυτο χάος είναι ο πρόεδρος της Γαλλίας Εμανουέλ Μακρόν. Τα “Κίτρινα Γιλέκα” βγήκαν στους δρόμους κι έκαψαν το Παρίσι. «Σχεδόν τα δύο τρίτα» των 372 ατόμων που τέθηκαν υπό κράτηση μετά τα επεισόδια θα παραπεμφθούν ενώπιον της δικαιοσύνης. «Θα υπάρξει αυστηρή ποινική απάντηση» πρόσθεσε η υπουργός κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στο […]

03.12.2018 | 07:31

Αντιμέτωπος με το απόλυτο χάος είναι ο πρόεδρος της Γαλλίας Εμανουέλ Μακρόν.

Τα “Κίτρινα Γιλέκα” βγήκαν στους δρόμους κι έκαψαν το Παρίσι.

«Σχεδόν τα δύο τρίτα» των 372 ατόμων που τέθηκαν υπό κράτηση μετά τα επεισόδια θα παραπεμφθούν ενώπιον της δικαιοσύνης.

«Θα υπάρξει αυστηρή ποινική απάντηση» πρόσθεσε η υπουργός κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στο δικαστικό μέγαρο του Παρισιού.

Τα πρόσωπα θα παρουσιαστούν ενώπιον του δικαστηρίου, δήλωσε ο εισαγγελέας του Παρισιού Ρεμί Εϊτζ που βρισκόταν δίπλα της.

Οι εικόνες από την πόλη του φωτός προκαλούν θλίψη. Η Αψίδα του Θριάμβου γέμισε συνθήματα κατά του Μανουέλ Μακρόν, ενώ βιτρίνες και αυτοκίνητα καταστράφηκαν.

Ο Μακρόν ζήτησε από τον πρωθυπουργό Εντουάρ Φιλίπ να δεχτεί «τους αρχηγούς των κομμάτων που εκπροσωπούνται στο κοινοβούλιο καθώς και εκπροσώπους των διαδηλωτών».

Η πρωτοβουλία αυτή ανταποκρίνεται στο «συνεχές ενδιαφέρον για διάλογο», σύμφωνα με την προεδρία.

Ο Μακρόν «χαιρέτισε την προσήλωση των δυνάμεων της τάξης και της ασφάλειας, οι οποίες επέδειξαν μεγάλη γενναιότητα κατά τη διάρκεια της ημέρας και της νύχτας.

Υπογράμμισε τη σημασία της δικαστικής παρακολούθησης ώστε καμιά πράξη να μην μείνει ατιμώρητη», σύμφωνα με το Ελιζέ. Δεν έκανε καμία αναφορά για την υπέρμετρη αστυνομική βία που είχε ως αποτέλεσμα να τραυματιστούν εκατοντάδες διαδηλωτές.

Εκτός από τους αρχηγούς των κομμάτων, δεκτή θα γίνει «η ομάδα των ‘κίτρινων γιλέκων’ που εξέφρασε την επιθυμία να αρχίσει έναν διάλογο με την κυβέρνηση», όπως και η δήμαρχος του Παρισιού Αν Ινταλγκό.

Ποια είναι τα «κίτρινα γιλέκα»

Το κίτρινο γιλέκο, το οποίο οι οδηγοί είναι υποχρεωμένοι να έχουν στο αυτοκίνητό τους σε περίπτωση ανάγκης, έχει μετατραπεί σε σύμβολο διαμαρτυρίας.

Καθώς πρόκειται για ένα κίνημα που ξεκίνησε αυθόρμητα από τα social media στις αρχές του Νοέμβρη και φούντωσε. Δεν έχει αρχηγό και δεν καθοδηγείται ούτε από τα κόμματα ούτε από τα συνδικάτα.

Όσοι πολίτες κινητοποιούνται μοιράζοντας ενημερωτικά φυλλάδια στους δρόμους ή συμμετέχουν στις διαδηλώσεις, φορούν όλοι κίτρινα γιλέκα. Π

Η γκρίνια κατά των αυξήσεων στα καύσιμα

Μέσα σ’ ένα χρόνο οι αυξήσεις έφθασαν : +23% για το ντίζελ, +15% για την αμόλυβδη βενζίνη.

Βέβαια οι αυξήσεις, οφείλονται εν μέρει στην αύξηση της τιμής του πετρελαίου, στις οποίες όμως προστίθενται οι συνεχείς αυξήσεις της φορολογίας.

Προβάλλοντας το θέμα της προστασίας του περιβάλλοντος μέσω της μείωσης της χρήσης του ντίζελ, η κυβέρνηση επεδίωξε καταρχάς μέσω της φορολόγησης του ντίζελ, τη σύγκλιση στις τιμές στην αντλία με τη σούπερ αμόλυβδη.

Η σύγκλιση θα μπορούσε να είχε επιτευχθεί με τη μείωση της αμόλυβδης, φώναξαν πολλοί. Αντ’ αυτού η κυβέρνηση αιφνιδίασε τελευταία αυξάνοντας συγχρόνως και επιπλέον και την τιμή της αμόλυβδης.

Έτσι από τον προσεχή Ιανουάριο, η αμόλυβδη θα αυξηθεί κατά 4 λεπτά ανά λίτρο, το δε ντίζελ κατά 7 λεπτά ανά λίτρο.

Το πρόβλημα των Γάλλων είναι ότι «για δεκαετίες οι εκάστοτε κυβερνήσεις ωθούσαν τους πολίτες να αγοράζουν ντίζελ αυτοκίνητα» όπως εξηγεί ο Φλαβιέν Νεβί οικονομολόγος και δήμαρχος του Σεμπαζά στην Ωβέρνη.

Πριν από 10ετία μάλιστα έδιναν και μια έξτρα βοήθεια, ένα είδος επιταγής, για την αγορά ντίζελ με συνέπεια τα ντίζελ αυτοκίνητα να καλύπτουν κατά το 2012, το 73% των πωλήσεων.

«Σήμερα με τις αυξήσεις οι οδηγοί νιώθουν παγιδευμένοι» λέει ο Νεβί, «20 εκατομμύρια ντίζελ αυτοκίνητα κυκλοφορούν καθημερινά, τα οποία έχουν ήδη χάσει την αξία τους, εάν θελήσουν να τα πωλήσουν

. Παράλληλα ιδιαίτερα στην ύπαιθρο, δεν υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις. Και είναι ωραία να μιλάμε για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα οποία έχουν ακόμα πολλά προβλήματα και κυρίως είναι ανύπαρκτα τα σημεία φόρτισης των μπαταριών, ιδιαίτερα στην περιφέρεια» υπογράμμισε ο Φ.Νεβί.

Σύμφωνα με τις σφυγμομετρήσεις, 80% των Γάλλων υποστηρίζουν τα «κίτρινα γιλέκα».

Τι ζητούν τα «Ελεύθερα κίτρινα γιλέκα»

Το άνοιγμα μιας γενικής συζήτησης για τη φορολογία και τα κοινωνικά θέματα.

Τη μελέτη των δυνατοτήτων μετακίνησης στην περιφερειακή Γαλλία με τη διοργάνωση συζητήσεων σε κάθε περιοχή.

Τη διοργάνωση τακτικών δημοψηφισμάτων για τους μεγάλους κοινωνικούς προσανατολισμούς της χώρας.

Την υιοθέτηση του αναλογικού εκλογικού συστήματος ώστε να εκπροσωπείται σωστότερα ο λαός στο Κοινοβούλιο.

Επιπλέον, άμεσα και χωρίς προϋποθέσεις ζητούν:

Το πάγωμα των φόρων στα καύσιμα και την ακύρωση της επιπλέον επιβάρυνσης στους τεχνικούς ελέγχους των αυτοκινήτων.

Κάνουν τέλος ένα νέο άνοιγμα διάλογου με την κυβέρνηση καταλήγοντας ότι επιθυμούν «μια γρήγορη συμφωνία για να ανακτήσει η οικονομία τη δύναμή της πριν από τις γιορτές». Και σημειώνουν ότι «είναι στη διάθεση του πρωθυπουργού για μια συνάντηση».

Exit mobile version