Σάββατο

alphafreepress.gr / ΚΟΣΜΟΣ / Νέα απειλή ραδιενέργειας στην Ευρώπη

Νέα απειλή ραδιενέργειας στην Ευρώπη

Ανησυχία προκαλούν στους επιστήμονες τα ζώα όπως οι λύκοι που ζουν στην ευρώπη και συγκεκριμένα στην περιοχή γύρω από το Τσερνομπίλ, τα οποία μετακινούνται ελεύθερα εκτός της ζώνης προστασίας. Αυτό που φοβούνται οι επιστήμονες είναι ότι μπορεί να μεταφέρουν μεταλλαγμένα γονίδια. Λύθηκε το μυστήριο με το ρουθήνιο, που εμφανίστηκε και στην Ελλάδα. Ερευνητές του Πανεπιστημίου […]

Λύθηκε το μυστήριο με το ρουθήνιο, που εμφανίστηκε και στην Ελλάδα.

Ερευνητές του Πανεπιστημίου της Τζόρτζια, του Πανεπιστημίου του Μιζούρι και του Institute of Environmental Radioactivity παρακολουθούν τις μετακινήσεις 14 γκρίζων λύκων στους οποίους φόρεσαν κολάρα με πομπούς GPS κι όπως διαπίστωσαν τα σαρκοβόρα θηλαστικά τείνουν να μεταναστεύουν αρκετά χιλιόμετρα μακριά από το φυσικό τους περιβάλλον – ένας νεαρός λύκος, μάλιστα, απομακρύνθηκε από την απαγορευμένη ζώνη κατά περίπου 300 χιλιόμετρα.

Από τη Ρωσία η ραδιενέργεια που εντοπίστηκε στην Ελλάδα

«Όχι, δεν λάμπουν από την ακτινοβολία οι λύκοι εκεί. Έχουν όλοι τους τέσσερα πόδια, δύο μάτια και μια ουρά», τονίζει ο Μάικλ Μπάιρν, ερευνητής του Πανεπιστημίου του Μιζούρι και επικεφαλής της συγκεκριμένης έρευνας, που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση European Journal of Wildlife Research.

Εγείρει, ωστόσο, ερωτηματικά για την πιθανότητα λύκοι που μολύνθηκαν από την ραδιενέργεια να μεταφέρουν μεταλλαγμένα γονίδια σε άλλες αγέλες, αν και μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν αποδείξεις για κάτι τέτοιο.

«Αυτά τα ευρήματα ίσως να μην αφορούν μόνον τους λύκους», λέει. «Είναι λογικό να υποθέσει κανείς ότι κάτι ανάλογο συμβαίνει και με άλλα ζώα».