ΔΕΗ: Νέο σύστημα ρύθμισης για τα χρέη

ΕΞΩΦΥΛΛΟ

ΔΕΗ: Νέο σύστημα ρύθμισης για τα χρέη

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: AlphaFreePress

Σε μια προσπάθεια να μειωθούν τα χρέη, η ΔΕΗ αποφάσισε μεγαλύτερη προκαταβολή και λιγότερες δόσεις για την εξόφληση των ληξιπρόθεσμων οφειλών από λογαριασμούς ρεύματος. Παράλληλα, αποφασίστηκε πιο λεπτομερές σύστημα ρυθμίσεων, που συνδέεται αφενός με τον βαθμό συνέπειας στην πληρωμή των λογαριασμών κατά το παρελθόν αλλά και, επιπλέον, με το ύψος του λογαριασμού, ούτως ώστε όσοι […]

21.05.2018 | 07:15

Σε μια προσπάθεια να μειωθούν τα χρέη, η ΔΕΗ αποφάσισε μεγαλύτερη προκαταβολή και λιγότερες δόσεις για την εξόφληση των ληξιπρόθεσμων οφειλών από λογαριασμούς ρεύματος.

Παράλληλα, αποφασίστηκε πιο λεπτομερές σύστημα ρυθμίσεων, που συνδέεται αφενός με τον βαθμό συνέπειας στην πληρωμή των λογαριασμών κατά το παρελθόν αλλά και, επιπλέον, με το ύψος του λογαριασμού, ούτως ώστε όσοι έχουν χαμηλότερη κατανάλωση να πληρώνουν μικρότερο ποσοστό προκαταβολής και αντίστροφα.

Επίσης, διατηρούνται τα μέτρα (από εξώδικα μέχρι διακοπή ρεύματος και ένδικα μέσα) για όσους δεν πληρώνουν τις δόσεις των διακανονισμών.

Το «σχέδιο» για τους διακανονισμούς οφειλών προς τη ΔΕΗ εγκρίθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρίας στις 27 Απριλίου με έναρξη εφαρμογής από την 1η Μάιου, όπως γράφει ο Ελεύθερος Τύπος.

Σχέδιο για κατασχέσεις με τον «αυτόματο»

Όπως επισημαίνεται, τα προγράμματα ρυθμίσεων οφειλών που εφαρμόστηκαν την προηγούμενη διετία (2016 – 2017) ανέκοψαν την ανοδική τάση των ληξιπρόθεσμων, όμως η αναθεώρησή τους κρίνεται αναγκαία για τους εξής λόγους:

-Οι ρυθμίσεις να γίνουν όσο το δυνατόν πιο εξατομικευμένες για να μπορούν να αποδώσουν περισσότερο.

-Η ρύθμιση να μην εκλαμβάνεται από τους πελάτες ως τρόπος αποφυγής των υποχρεώσεών τους έναντι της ΔΕΗ.

-Η ΔΕΗ να μπορέσει να ανακτήσει σημαντικό μέρος των ληξιπρόθεσμων οφειλών και

-Να περιοριστεί η έκθεση της επιχείρησης στον κίνδυνο δημιουργίας νέων επισφαλειών.

Αναλυτικά, για τους οικιακούς πελάτες το νέο σύστημα διακανονισμών έχει ως εξής:

Α. Οι πελάτες διαχωρίζονται κατά το βαθμό της συνέπειας που επέδειξαν στην πληρωμή των λογαριασμών το προηγούμενο δωδεκάμηνο στις εξής 6 κατηγορίες, όπως ίσχυε και πριν:

1.Συνεπείς χωρίς διακανονισμούς.

2.Συνεπείς σε πληρωμές και διακανονισμούς.

3.Περισσότερες από μία ενσωματώσεις λογαριασμών σε επόμενους λογαριασμούς ή και μία αθέτηση διακανονισμού.

4.Πολλαπλή αθέτηση διακανονισμών.

5.Πελάτες με αποκοπή λόγω χρέους, οι οποίοι δεν έχουν υποβάλει αίτημα επανασύνδεσης και ρύθμισης οφειλών εντός 30 ημερών από την ημερομηνία αποκοπής.

6.Διαπιστωμένη ρευματοκλοπή

Η συμφωνία για το νέο επίδομα στέγασης

Β. Για όσους εντάσσονται στις κατηγορίες 1 έως 4 το σύστημα της ρύθμισης κλιμακώνεται με τα παρακάτω κριτήρια:

-Για μέσο μηνιαίο λογαριασμό μέχρι 100 ευρώ απαιτείται προκαταβολή του 10% της οφειλής. Για μηνιαίο λογαριασμό 101 – 250 ευρώ, προκαταβολή 15% και από 250 ευρώ και πάνω η προκαταβολή γίνεται 20%.

-Σε όλες τις περιπτώσεις ο μέγιστος αριθμός των μηνιαίων δόσεων της ρύθμισης είναι 24. Η δόση δεν μπορεί να ξεπερνά το ύψος του μέσου μηνιαίου λογαριασμού (αφού αφαιρεθεί η προκαταβολή). Αν προκύπτει υπόλοιπο, τότε αυτό θα πρέπει να καταβληθεί μαζί με την προκαταβολή.

Γ. Για τις κατηγορίες συνέπειας 5 και 6 η ρύθμιση γίνεται με 30% προκαταβολή και μέχρι 18 μηνιαίες δόσεις. Αν έχει κοπεί το ρεύμα λόγω χρέους, χρειάζεται προκαταβολή 40% και μέχρι 12 δόσεις.

Υπενθυμίζεται ότι με το σύστημα που ίσχυε ως τώρα, για τις κατηγορίες συνέπειας 1 ως 4 και για οφειλές μέχρι 1.000 ευρώ προβλέπονταν 24 δόσεις χωρίς προκαταβολή, ενώ για οφειλές άνω των 1.000 ευρώ προβλεπόταν προκαταβολή 10% και 18 μηνιαίες δόσεις ή 15% και 36 δόσεις.

Με το νέο σύστημα ρυθμίσεων η ΔΕΗ ευελπιστεί να εντοπίσει και τους λεγόμενους στρατηγικούς κακοπληρωτές, δηλαδή εκείνους που δεν πληρώνουν τις υποχρεώσεις τους, ενώ έχουν τη δυνατότητα να το κάνουν. Επίσης, ισχύουν οι ειδικές ρυθμίσεις για τους ευάλωτους οικιακούς πελάτες με άτοκες δόσεις έως 50% του μηνιαίου λογαριασμού που προβλέπει ο Κώδικας Προμήθειας.

Το ΔΣ εξουσιοδότησε, επίσης, τον διευθύνοντα σύμβουλο να εγκρίνει κατ’ εξαίρεση διακανονισμούς για ειδικές περιπτώσεις πελατών, που για ιδιαίτερα σοβαρούς λόγους χρήζουν διαφορετικής αντιμετώπισης ως προς τις γενικές ρυθμίσεις εξόφλησης των οφειλών.

 

Exit mobile version