Σκάνδαλο ΕΛΤΑ: Απόδοση έκπτωσης συνέπειας

ΕΞΩΦΥΛΛΟ

Σκάνδαλο ΕΛΤΑ: Απόδοση έκπτωσης συνέπειας

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: AlphaFreePress

Το σκάνδαλο ΕΛΤΑ και συγκεκριμένα η παρακράτηση των ποσών που πλήρωναν οι καταναλωτές για την εξόφληση των λογαριασμών τους στη ΔΕΗ έχει πάρει τεράστιες διαστάσεις. Ο πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας, Νίκος Μπουλαξής έκανε λόγο για απαράδεκτη κατάσταση ενώ όπως είπε η απόδοση της έκπτωσης συνέπειας 15% είναι θα είναι η ελάχιστη πράξη διόρθωσης. Την […]

09.05.2018 | 13:42

Το σκάνδαλο ΕΛΤΑ και συγκεκριμένα η παρακράτηση των ποσών που πλήρωναν οι καταναλωτές για την εξόφληση των λογαριασμών τους στη ΔΕΗ έχει πάρει τεράστιες διαστάσεις.

Ο πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας, Νίκος Μπουλαξής έκανε λόγο για απαράδεκτη κατάσταση ενώ όπως είπε η απόδοση της έκπτωσης συνέπειας 15% είναι θα είναι η ελάχιστη πράξη διόρθωσης. Την ίδια ώρα ο Συνήγορος Καταναλωτή επισημαίνει ότι δεν υπάρχει καμία απάντηση από τα ΕΛΤΑ.

Η ΡΑΕ έχει δώσει δεκαήμερη προθεσμία τόσο στη ΔΕΗ όσο και στους άλλους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας να ενημερώσουν σχετικά με το θέμα ενώ στο μικροσκόπιο της ανεξάρτητης αρχής θα μπει και η εμπορική πολιτική των εταιρειών.

Απίστευτο σκάνδαλο με τα ΕΛΤΑ

Ο κ. Μπουλαξής, μιλώντας στον ΑΝΤ1 για το πρόβλημα που έχει προκύψει σε χιλιάδες καταναλωτές της ΔΕΗ, εξήγησε ότι έχει αποσταλεί αίτημα σε όλους τους παρόχους, συμπεριλαμβανομένης και της ΔΕΗ, ζητώντας να μάθει τις ακριβείς διαστάσεις και τις επιπτώσεις του φαινομένου μέσα σε διάστημα δέκα ημερών.

Ο ίδιος χαρακτήρισε «απαράδεκτη» την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί και τόνισε ότι ρόλος της ΡΑΕ είναι να διαπιστωθεί το μέγεθος του προβλήματος και να επιβληθεί η λύση του.

Αναφορικά με το ζήτημα της απώλειας της έκπτωσης συνέπειας της τάξης του 15%, από τους καταναλωτές των οποίων οι λογαριασμοί δεν αποπληρώθηκαν, παρά το ότι πληρώθηκαν από τους ίδιους, είπε ότι «θα συνεδριάσει η ΡΑΕ και θεωρώ ότι η απόδοση της έκπτωσης συνέπειας θα είναι η ελάχιστη πράξη διόρθωσης».

Συλλογική αγωγή κατά των ΕΛΤΑ

Καμία απάντηση από τα ΕΛΤΑ

Παρέμβαση στο θέμα έκανε και ο Συνήγορος Καταναλωτή που δέχτηκε σωρεία καταγγελιών για ανεξόφλητους λογαριασμούς αλλά και λογαριασμούς που ενώ είχαν πληρωθεί εμπρόθεσμα δεν δόθηκε από τη ΔΕΗ η έκπτωση συνέπειας.

Ο ΣτΚ με επιστολή του στη ΔΕΗ έχει ζητήσει να προβεί σε αναστολή των μέτρων αξίωσης των σχετικών οφειλών, κατόπιν ειδικής ενημέρωσης από την εταιρεία ΕΛΤΑ Α.Ε. ή από τους καταναλωτές για τις περιπτώσεις καθυστέρησης εκ μέρους της στην απόδοση των ποσών που εισέπραξε για λογαριασμό της ΔΕΗ.

Επίσης ζητά να μεριμνήσει για την απρόσκοπτη απρόσκοπτη χορήγηση των εκπτώσεων συνέπειας επί  εμπρόθεσμης εξόφλησης (15%), εφόσον διαπιστώνεται ότι οι τυχόν καθυστερήσεις έγιναν χωρίς υπαιτιότητα των καταναλωτών, προβαίνοντας σε σχετικές ανακοινώσεις προς τους καταναλωτές, ιδίως ως προς τους προτεινόμενους τρόπους εξόφλησης των λογαριασμών.

Τελεσίγραφο 10 ημερών σε ΕΛΤΑ και ΔΕΗ

Από τα ΕΛΤΑ ζητά εξηγήσεις για τους λόγους μη έγκαιρης απόδοσης των ποσών που έχουν καταβληθεί, καθώς και την άμεση αποπληρωμή τους.

Οπως ανέφερε ο Συνήγορος του Καταναλωτή, Λευτέρης Ζαγορίτης, μιλώντας στον 9.84 «δεν έχουμε λάβει ούτε επίσημη ούτε ανεπίσημη απάντηση απο τα ΕΛΤΑ. Απο την ΔΕΗ δεν έχουμε ενημέρωση ότι κατεβλήθησαν τα χρήματα».

 

Exit mobile version