alphafreepress.gr / ΥΓΕΙΑ / Τι να φάτε για να αποφύγετε το Αλτσχάιμερ
ΥΓΕΙΑ

Τι να φάτε για να αποφύγετε το Αλτσχάιμερ

Η νόσος Αλτσχάιμερ αποτελεί τη συνηθέστερη μορφή άνοιας.

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, υπολογίζεται ότι ευθύνεται για το συντριπτικό 60-70% των περιστατικών ανοίας.

Οι πάσχοντες από άνοια φτάνουν περίπου τα 50 εκατομμύρια παγκοσμίως, ενώ τα νέα περιστατικά είναι περίπου 10 εκατομμύρια σε ετήσια βάση.

Η νόσος Αλτσχάιμερ και οι λοιπές μορφές άνοιας είναι προς το παρόν ανίατες, γι’ αυτό και οι προσπάθειες των επιστημόνων εστιάζουν στους πιθανούς τρόπους πρόληψης και καθυστέρησης της νόσου.

Στο πλαίσιο αυτό, συνιστάται μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή με στόχο τη διατήρηση της καλής υγείας του εγκεφάλου.

Διαβάστε ακόμα:

Τα καρύδια κάνουν καλό στην υγεία μας – Δείτε πως!

Σύμφωνα με μια νέα επιστημονική μελέτη που πραγματοποίησαν ερευνητές από το Ιατρικό Κολέγιο Γουέιλ του Πανεπιστημίου Κορνέλ στη Νέα Υόρκη, ιδανική για την πρόληψη του Αλτσχάιμερ είναι η μεσογειακή διατροφή!

Όπως αναφέρουν οι ερευνητές στη μελέτη τους, η οποία δημοσιεύεται αναλυτικά στην επιθεώρηση Neurology, η μεσογειακή διατροφή μπορεί να καθυστερήσει την εμφάνιση του Αλτσχάιμερ έως και κατά τριάμισι χρόνια.

Οι αναλύσεις των ερευνητών υπέδειξαν ότι οι συμμετέχοντες που δεν ακολουθούσαν τη μεσογειακή διατροφή παρουσίαζαν ισχυρότερο το βιολογικό «αποτύπωμα» του Αλτσχάιμερ στον εγκέφαλό τους τόσο κατά το ξεκίνημα της μελέτης όσο και μετά την τριετία συγκριτικά με όσους τηρούσαν πιστά τη συγκεκριμένη διατροφή.

Ως βιολογικό «αποτύπωμα» του Αλτσχάιμερ στον εγκέφαλο θεωρείται η συσσώρευση της πρωτεΐνης βήτα αμυλοειδές, αλλά και η απορρύθμιση του μεταβολισμού της γλυκόζης στον εγκέφαλο.

Βάσει των ευρημάτων τους, οι ερευνητές υπολόγισαν πως η μεσογειακή διατροφή μπορεί να καθυστερήσει την εκδήλωση του Αλτσχάιμερ κατά 1,5 έως 3,5 χρόνια.

Η μεσογειακή διατροφή δίνει έμφαση στα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, στο ψάρι, στους ξηρούς καρπούς, στους σπόρους και στο ελαιόλαδο και παράλληλα περιορίζει την κατανάλωση κόκκινου κρέατος και πρόσθετης ζάχαρης. Επιτρέπει την κατανάλωση κόκκινου κρασιού με μέτρο και επίσης ενθαρρύνει τη χρήση φρέσκων βοτάνων και μπαχαρικών αντί του αλατιού στο μαγείρεμα.