alphafreepress.gr / ΕΛΛΑΔΑ / Ανυπολόγιστο το κόστος της πετρελαιοκηλίδας: To μαζούτ απλώνεται παντού! (vids)
ΕΞΩΦΥΛΛΟ

Ανυπολόγιστο το κόστος της πετρελαιοκηλίδας: To μαζούτ απλώνεται παντού! (vids)

salamina1505130063

Μια εβδομάδα πέρασε από το ναυάγιο της Σαλαμίνας και οι αρχές εξακολουθούν να δίνουν μάχη να περιορίσουν την ρύπανση.

Η μαυρίλα έφτασε μέχρι και το Λαγονήσι!

Μετά την απόφαση του Αλέξη Τσίπρα να αφαιρέσει από την Επιθεώρηση πλοίων του Υπουργείου ναυτιλίας την αρμοδιότητα πιστοποιητικών, οι αρχές προσπαθούν να εντοπίσουν πόσα πλοία στο Αιγαίο είναι με προσωρινά πιστοποιητικά όπως ήταν και το «Αγία Ζώνη».

Όλες οι δυνάμεις του Λιμενικού και τα ιδιωτικά μέσα απορρύπανσης παλεύουν, σε μια θαλάσσια περιοχή μήκους 20 χιλιομέτρων από την Σαλαμίνα μέχρι το Λαγονήσι και μια ακτογραμμή που φτάνει τα 50 χιλιόμετρα.

Συνολικά 20 σκάφη και 160 άτομα «κυνηγούν» την ρύπανση που πλέον έχει φτάσει στα Νότια της Αττικής. Μέχρι στιγμής 800 τόνοι έχουν αντληθεί από τις δεξαμενές του «Αγία Ζώνη 2».

«Στην περιοχή Λαγονησίου  στην παραλία Μεντιτεράνεο παρατηρήθηκε ρύπανση από πετρέλαιο μαζούτ η οποία αντιμετωπίστηκε με ρίψη  απορροφητικών ρολών.Στις παραλίες μικρό Καβούρι και μεγάλο Καβούρι εμφανίζονται περιοδικά  αραιά ψήγματα πετρελαίου  τα οποία αντιμετωπίζονται άμεσα και επιτυχώς από συνεργεία του δήμου Βάρης Βούλας και Βουλιαγμένης» δήλωσε o Nίκος Λαγκαδιανός, εκπρόσωπος Τύπου του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος.

Μετά το ξήλωμα της κεντρικής υπηρεσίας Επιθεώρησης εμπορικών πλοίων από τον Αλέξη Τσίπρα που σηματοδοτεί την ευθύνη των στελεχών του υπουργείου ναυτιλίας που έδωσαν την δίμηνη παράταση αξιοπλοΐας του Αγία Ζώνη, αποκαλύπτεται ότι τουλάχιστον 18 ακόμη πλοία αρμενίζουν στο Αιγαίο, ενώ ο πραγματικός αριθμός των πλοίων που έχουν μπει στην ευνοϊκή ρύθμιση παραμένει άγνωστος.

Οι εικόνες του βυθού στην περιοχή της Σαλαμίνας είναι αποκαλυπτικές.

«Η Σαλαμίνα έχει δεχτεί το μεγαλύτερο φορτίο πετρελαίου και το μεγαλύτερο βαθμό ρύπανσης.  Διαπιστώσαμε ότι σε πάρα πολλά σημεία του βυθού έχει κατακάτσει πετρέλαιο με τη μορφή αραιού ζυμαριού –έχει ένα καφετί χρώμα- που έχει την τάση να παραμείνει στο βυθό» δήλωσε ο Θεόδωρος Τσιμπίδης, διευθυντής του Ινστιτούτου Θαλάσσιας Προστασίας «Αρχιπέλαγος».

Την ίδια στιγμή,  ο Κυριάκος Μητσοτάκης από την Θεσσαλονίκη ζήτησε την παραίτηση του υπουργού Ναυτιλίας Παναγιώτη Κουρουμπλή  για την έλλειψη σχεδιασμού αντιμετώπισης της οικολογικής καταστροφής:

«Η αντίδραση του υπουργού ήταν ανεπαρκέστατη. Ενώ το ναυάγιο έγινε στις  9 οι ελληνικές αρχές ζήτησαν την βοήθεια στις 13 του μήνα; Μόνο για αυτό θα έπρεπε να φύγει ο υπουργός».

«Θέλω να διαψεύσω τις Κασσάνδρες και την αξιωματική αντιπολίτευση που διατείνεται ότι δεν υπάρχει εθνικός και μάλιστα υπάρχει σχεδιασμός και προβλέπεται με διάταγμα» ήταν η απάντηση του Υφυπουργού Ναυτιλίας, Νεκτάριου Σαντορινιού.