ΕΛΚΕΘΕ: Πολύ σοβαρές οι διαστάσεις του ναυαγίου- Τεράστια και η οικονομική καταστροφή

ΕΛΛΑΔΑ

ΕΛΚΕΘΕ: Πολύ σοβαρές οι διαστάσεις του ναυαγίου- Τεράστια και η οικονομική καταστροφή

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: AlphaFreePress

«Εάν η βύθιση του αγκυροβολημένου δεξαμενόπλοιου Αγία Ζώνη ΙΙ, αρχικά, είχε χαρακτηριστικά ενός ναυτικού ατυχήματος, μικρής κλίμακας, δυστυχώς σήμερα τείνει να λάβει πολύ σοβαρότερες διαστάσεις, πλήττοντας σημαντικά μεγάλο μέρος του θαλάσσιου περιβάλλοντος, του Σαρωνικού κόλπου». Όπως επισημαίνει με ανακοίνωση του ο Σύλλογος Ερευνητών του Ελληνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών, «αυτό που προέχει σήμερα είναι η αποτελεσματική αντιμετώπιση […]

17.09.2017 | 08:02

«Εάν η βύθιση του αγκυροβολημένου δεξαμενόπλοιου Αγία Ζώνη ΙΙ, αρχικά, είχε χαρακτηριστικά ενός ναυτικού ατυχήματος, μικρής κλίμακας, δυστυχώς σήμερα τείνει να λάβει πολύ σοβαρότερες διαστάσεις, πλήττοντας σημαντικά μεγάλο μέρος του θαλάσσιου περιβάλλοντος, του Σαρωνικού κόλπου».

Όπως επισημαίνει με ανακοίνωση του ο Σύλλογος Ερευνητών του Ελληνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών, «αυτό που προέχει σήμερα είναι η αποτελεσματική αντιμετώπιση της εκτεταμένης θαλάσσιας ρύπανσης που πλήττει μεγάλο μήκος της ακτογραμμής του Σαρωνικού καθώς και η υπεύθυνη ενημέρωση των πολιτών ενόψει μάλιστα και της αύξησης της θερμοκρασίας που προμηνύεται για τις επόμενες μέρες».

Μάλιστα, επισημαίνουν ότι «είμαστε σε κάθε περίπτωση σε πλήρη ετοιμότητα να παράσχουμε τις υπηρεσίες μας τόσο στην αντιμετώπιση της θαλάσσιας ρύπανσης που έχει προκληθεί όσο και στην έγκυρη αποτύπωση της πραγματικής κατάστασης του θαλάσσιου οικοσυστήματος που έχει προσβληθεί. Το πράττουμε ήδη».

Παράλληλα, απαιτούν από την Πολιτεία «να διερευνήσει σε βάθος τα αίτια του ατυχήματος και τις ολιγωρίες ή αστοχίες στην αντιμετώπιση της θαλάσσιας ρύπανσης που ακολούθησε, και η οποία συνεχίζεται μέχρι και σήμερα».

«Θα πρέπει όλοι να αντιληφθούμε ότι η προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος, ειδικά μάλιστα σε ευαίσθητες περιοχές, όπως αυτή του Σαρωνικού Κόλπου, που δέχονται μεγάλες ανθρωπογενείς πιέσεις, με συνεχείς διελεύσεις πλοίων αποτελεί αδήριτη ανάγκη για το κοινωνικό σύνολο», καταλήγουν οι ερευνητές.

Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις των εμπορικών συλλόγων και φορέων της ευρύτερης περιοχής, οι απώλειες από την οικολογική καταστροφή φτάνουν περίπου τα 500 εκατ. ευρώ.

Όπως αναφέρει ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Συλλόγου Κερατσινίου και Δραπετσώνας  κ. Νίκος Πέτσας «η προχθεσινή ρύπανση από το πετρελαιοφόρο δεν ήταν η μοναδική για την περιοχή  Κερατσινίου Δραπετσώνας που σε σταθερή βάση είναι πολλαπλώς περιβαλλοντικά επιβαρυμένη. Η τωρινή ολοκληρωτική πλέον θαλάσσια ρύπανση από την πετρελαιοκηλίδα ήρθε απλά να επικυρώσει το μέγεθος της αδιαφορίας, προκάλεσε ολοκληρωτική με τη σειρά της ζημιά στους επαγγελματίες με παραθαλάσσια καταστήματα, έκανε απαγορευτικό το ψάρεμα στους μικροεπαγγελματίες ψαράδες και πλημμύρισε με πετρέλαιο το λιμανάκι των Αλιέων».

Από την πλευρά του ο πρώην αντιπεριφερειάρχης Πειραιώς και Νήσων κ. Δημήτρης Κατσικάρης επισημαίνει πως ξεκάθαρα η καθημερινότητα της περιοχής επηρεάζεται και πως η ζημιά αν και είναι δύσκολο να αποτιμηθεί άμεσα ενδέχεται να ξεφύγει σε πάνω από 500 εκατ. ευρώ.

«Δεν υπήρξε άμεση επέμβαση και χάθηκε πολύτιμος χρόνος. Περιοχές τουριστικές όπως το Φάληρο που συνεισφέρουν στην τοπική οικονομία ή η Σαλαμίνα που έχει δικές της τουριστικές ζώνες έχουν υποστεί μεγάλες βλάβες ενώ μην παραγνωρίσετε την αρνητική φήμη που θα υπάρξει. Κι όλα αυτά σε μια περιφέρεια που ήδη έχει τους υψηλότερους δείκτες ανεργίας».

 

 

Exit mobile version