Ισπανία, Πακιστάν και Αμερική για αυτή την εβδομάδα, μια κωμωδία κι ένα θρίλερ

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ισπανία, Πακιστάν και Αμερική για αυτή την εβδομάδα, μια κωμωδία κι ένα θρίλερ

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Γιώργος Ζαχάρης

από τον Μίμη Νάτσιο                                                                                      Αόρατος Επισκέπτης (Contratiempo) Θρίλερ 2016, 106’, Ισπανική ταινία, σκηνοθεσία Οριόλ Πάουλο με τους: Μάριο Κάσας, Χοσέ Κορονάδο, Μπάρμπαρα Λένι, Άνα Βάγκενερ Ο Αντριάν Ντόρια (Μάριο Κάσας) είναι ένας νεαρός επιχειρηματίας, ο οποίος βρίσκεται στην καλύτερη στιγμή της επαγγελματικής και οικογενειακής του ζωής, μέχρι τη στιγμή που ξυπνά τραυματισμένος […]

31.07.2017 | 07:25

από τον Μίμη Νάτσιο                                                                                     

Αόρατος Επισκέπτης (Contratiempo)

Θρίλερ 2016, 106’, Ισπανική ταινία, σκηνοθεσία Οριόλ Πάουλο με τους: Μάριο Κάσας, Χοσέ Κορονάδο, Μπάρμπαρα Λένι, Άνα Βάγκενερ

Ο Αντριάν Ντόρια (Μάριο Κάσας) είναι ένας νεαρός επιχειρηματίας, ο οποίος βρίσκεται στην καλύτερη στιγμή της επαγγελματικής και οικογενειακής του ζωής, μέχρι τη στιγμή που ξυπνά τραυματισμένος σε ένα δωμάτιο ξενοδοχείου, δίπλα στο πτώμα της ερωμένης του. Πλέον κατηγορείται για το φόνο της ερωμένης του και μαζί με μια κορυφαία δικηγόρο που έχει προσλάβει, έχουν μόλις τρεις ώρες για να ανακαλύψουν τι πραγματικά συνέβη, ώστε να γλιτώσει τη φυλακή. Τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται.

Ο Καταλανός Οριόλ Πάουλο επιστρέφει μετά «Το Σώμα» (2016), που τον έκανε γνωστό εκτός ισπανικών συνόρων, με μια ταινία στο ίδιο αγωνιώδες μοτίβο, με αλλεπάλληλες ανατροπές. Ο «Αόρατος Επισκέπτης» είναι μια εξαιρετική -σχεδόν από κάθε πλευρά- και καλογυρισμένη ταινία, την οποία παρακολουθείς με αγωνία, από την αρχή μέχρι το τέλος και με εξαιρετική, επίσης, αφήγηση.

O Πάουλο φαίνεται να έχει επιρροές από τον Αλβοδοβάρ, αλλά και από τον αμερικανικό κινηματογράφο και πιθανότατα θα τον ξανασυναντήσουμε στο μέλλον, μιας και αυτή είναι μόλις η τρίτη μεγάλου μήκους ταινία που σκηνοθετεί. Η Ανα Βάγκενερ είναι εξαιρετική στον ρόλο της πολύπειρης δικηγόρου, ενώ ο Μάριο Κάσας (παίζει και τον χίπστερ στο «Μπαρ» που επίσης προβάλλεται αυτές τις ημέρες) είναι πολύ καλός μέχρι το σημείο που οι ανατροπές γίνονται αλλεπάλληλες. Επίσης, οι αλλαγές στη σκοπιά της αφήγησης είναι εντυπωσιακές, καθώς παρουσιάζουν τα ίδια γεγονότα χωρίς να κουράζουν.

Ενώ, όμως, ο Ο. Πάουλο τα πηγαίνει πολύ καλά ως σκηνοθέτης, μάλλον το παρακάνει στο τέλος ως σεναριογράφος, με τις αλλεπάλληλες ανατροπές. Είχε εντυπωσιάσει αρκετά τον θεατή του, ώστε να μην χρειάζεται άλλη μια ανατροπή και να τον αφήσει με ανάμεικτα συναισθήματα βγαίνοντας από την αίθουσα. Σε κάθε περίπτωση ο «Αόρατος επισκέπτης» αξίζει 106’ από τον χρόνο σας.

Έρωτας Μετ’ Εμποδίων (The Big Sick)

Κομεντί 2017, 119’ Aμερικανική ταινία, σκηνοθεσία Μάικλ Σοουγουόλτερ με τους: Κουμέλ Ναντζιανί ,Ζόι Καζάν, Χόλι Χάντερ, Ρέι Ρομάνο

Ο Κουμέλ είναι ένας Πακιστανός κωμικός stand up, ο οποίος ζει στο Σικάγο και γνωρίζει την Έμιλι που σπουδάζει ψυχολογία στην πόλη και ερωτεύονται παράφορα. Δεν μπορεί, όμως, να το πει στους γονείς του, οι οποίοι του προξενεύουν διαρκώς κοπέλες πακιστανικής καταγωγής και αυτό προξενεί τον εκνευρισμό της κοπέλας του και τον χωρισμό τους. Τότε η Έμιλι ασθενεί σοβαρά και πέφτει σε κώμα, ενώ ο Κουμέλ ειδοποιεί τους γονείς της να έρθουν στο Σικάγο.

Η ιστορία της ταινίας αποτελεί το μεγαλύτερο κλισέ του παγκόσμιου κινηματογράφου. Ένας άντρας και μια γυναίκα που ερωτεύονται, αλλά προέρχονται από διαφορετικές κουλτούρες και χωρίζουν λόγω αυτών των διαφορών, μέχρι που έρχεται μια ασθένεια.

Παρά ταύτα, το σενάριο που έχει γράψει ο ίδιος ο Κουμέλ Ναντζιανί με την σύζυγό του Έμιλι Γκόρντον, οι οποίοι έζησαν την ιστορία, παρουσιάζει πολλά και ενδιαφέροντα:

-τη δύσκολη ζωή των κωμικών stand up, οι οποίοι προσπαθούν να κάνουν επιτυχία στις ΗΠΑ,

-την κλειστή ζωή της πακιστανικής κοινότητας και τη δυσκολία της να αποδεχτεί τη δυτική κουλτούρα,

-τον τρόπο που αλλάζουν παγιωμένες απόψεις ανθρώπων για μια άλλη φυλή,

-μέχρι την τάση των Αμερικανών να γκουγκλάρουν ανθρώπους ασθένειες, νοσοκομεία κ.λπ. Πιθανώς αυτή η ταινία να σημαίνει περισσότερα από όσα δείχνει για τις ανθρώπινες σχέσεις, αλλά και για τη σύγχρονη ερωτική κωμωδία.

Ο Ναντζιανί είναι γλυκύτατος παίζοντας τον εαυτό του, όπως και η Ζόι Καζάν, εγγονή του μεγάλου Ηλία Καζάν, στον ρόλο της κοπέλας του. Στους ρόλους των γονέων της Έμιλι εμφανίζονται η Χόλι Χάντερ και ο Ρέι Ρομάνο που ξεκίνησε από stand up κωμικός για να κάνει καριέρα κυρίως στην τηλεόραση. Το καστ -αμερικάνικο και πακιστανικό- αποδίδει εξαιρετικά μια ταινία, που θα μπορούσε να είναι συντομότερη και αστειότερη (αν σκεφτεί κανείς ότι έχει ως θέμα της την κωμωδία), αλλά είναι σίγουρα ενδιαφέρουσα.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Exit mobile version