Αθήνα

°C

kairos icon

Παρασκευή

26

Απριλίου 2024

alphafreepress.gr / PLUS / Τι να προσέξετε στις ηλεκτρονικές κρατήσεις ξενοδοχείων
PLUS

Τι να προσέξετε στις ηλεκτρονικές κρατήσεις ξενοδοχείων

Οι περισσότεροι έχουν ήδη κανονίσει για τις διακοπές τους. Υπάρχουν όμως πάντα και αυτοί της «τελευταίας στιγμής». Για όσους, λοιπόν, δεν έχουν κάνει ακόμα κράτηση σε ξενοδοχείο, το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή δίνει 9 πρακτικές συμβουλές για να αποφύγουμε τις δυσάρεστες εκπλήξεις: Όχι βιαστικά Σε πολλές ηλεκτρονικές πλατφόρμες κρατήσεων δεν υπάρχει δυνατότητα δωρεάν ακύρωσης κράτησης ούτε […]

4199914

Οι περισσότεροι έχουν ήδη κανονίσει για τις διακοπές τους. Υπάρχουν όμως πάντα και αυτοί της «τελευταίας στιγμής». Για όσους, λοιπόν, δεν έχουν κάνει ακόμα κράτηση σε ξενοδοχείο, το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή δίνει 9 πρακτικές συμβουλές για να αποφύγουμε τις δυσάρεστες εκπλήξεις:

  1. Όχι βιαστικά Σε πολλές ηλεκτρονικές πλατφόρμες κρατήσεων δεν υπάρχει δυνατότητα δωρεάν ακύρωσης κράτησης ούτε καν αμέσως μετά την ολοκλήρωση αυτής. Για τον λόγο αυτό, να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν καταχωρείτε τα προσωπικά σας στοιχεία και να επιβεβαιώνετε ότι η προσφορά ανταποκρίνεται στις ανάγκες και στις προσδοκίες σας
  2. Πρόσθετα Σε περίπτωση που θέλετε να συμπεριλάβετε στην κράτησή σας επιπλέον παροχές, όπως πρωινό, αποσκευή (επιπλέον της χειραποσκευής) ή σημείο παράδοσης οχήματος διαφορετικό της παραλαβής, διευκρινίστε εάν οι παροχές αυτές συμπεριλαμβάνονται στην τιμή δωρεάν ή αν παρέχονται με επιπλέον χρέωση.
  3. Έρευνα Οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες υποχρεούνται να σας ενημερώνουν αναλυτικά, απλά και κατανοητά τόσο για το ελάχιστο περιεχόμενο της υπηρεσίας που αγοράζετε, όσο και για κάθε πρόσθετη παροχή που μπορείτε να έχετε και με τί κόστος, καθώς και για τους φόρους και τα τέλη που επιβάλλονται. Διαβάστε τους Γενικούς Όρους Συναλλαγών προσεκτικά προτού τους αποδεχθείτε, για να αποφύγετε χρεώσεις για επιπρόσθετες ασφαλιστικές καλύψεις που είτε δεν χρειάζεστε είτε οδηγούν σε ανεπιθύμητες χρεώσεις.
  4. Προεπιλεγμένες επιλογές Διαβάστε προσεκτικά πριν προχωρήσετε στην κράτηση. Υπάρχουν προεπιλεγμένες επιλογές; Η εμπορική αυτή πρακτική είναι παράνομη και απαγορεύεται από την ευρωπαϊκή νομοθεσία. Αν διαπιστώσετε κάτι σχετικό, μπορείτε να απευθυνθείτε στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας. Σε περίπτωση που δεν επιθυμείτε να συμπεριλάβετε επιπλέον παροχές στην κράτησή σας, αφαιρέστε αυτή την προεπιλογή, αν υπάρχει.
  5. Πληρωμή Διασφαλίστε την πληρωμή σας. Να προτιμάτε μεθόδους πληρωμής που μπορούν να ανακληθούν, μέσω αμφισβήτησης συναλλαγής με την τράπεζά σας (ιδίως χρεωστική ή πιστωτική κάρτα, κατά προτίμηση προπληρωμένη για ακόμη μεγαλύτερη ασφάλεια). Να αποφεύγετε τις μεταφορές χρημάτων με εντολή πληρωμής, με μεταφορά μετρητών ή, ακόμη, και με τραπεζικό έμβασμα.
  6. Αμφισβήτηση Σε περίπτωση αμφισβήτησης, τα στιγμιότυπα οθόνης (screenshots) αποδεικνύουν ότι οι αξιώσεις σας είναι βάσιμες!
  7. Κράτηση Προτού πατήσετε την επιλογή «Κάνε κράτηση τώρα», ελέγξτε τα εμφανιζόμενα δεδομένα με ιδιαίτερη προσοχή: Διαβάστε όλα τα στοιχεία από αριστερά προς τα δεξιά, από την αρχή μέχρι το τέλος μήπως έχουν γίνει λάθη. Ακόμη και αμέσως μετά την κράτηση, η αλλαγή στοιχείων πιθανότατα συνεπάγεται επιβάρυνση. Να θυμάστε πως η κράτησή σας είναι συνήθως δεσμευτική, ακόμη κι αν δεν απαιτείται να εισαγάγετε πιστωτική κάρτα ή στοιχεία τραπεζικού λογαριασμού πριν πατήσετε την επιλογή «Κάνε κράτηση τώρα».
  1. Επιλογές Εάν η τιμή που εμφανίζεται αμέσως πριν από την επιλογή «Κάνε κράτηση τώρα» είναι υψηλότερη από την αρχικά αναφερόμενη (π.χ. λόγω χρέωσης της υπηρεσίας κράτησης), μπορείτε είτε να την αποδεχθείτε και να προχωρήσετε στην κράτηση είτε να μην ολοκληρώσετε την συναλλαγή.
  2. Βοήθεια Το Δίκτυο Ευρωπαϊκών Κέντρων Καταναλωτή (ECC-Net) αποτελείται σήμερα από τριάντα κράτη-μέλη. Αποστολή του είναι να ενημερώνει τους καταναλωτές σχετικά με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους και να τους παρέχει σχετική βοήθεια στα 28 κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, την Ισλανδία και τη Νορβηγία και να τους βοηθά σε περίπτωση διασυνοριακών διαφορών που προκύπτουν από συναλλαγές με προμηθευτή εγκατεστημένο σε άλλο κράτος-μέλος της Ε.Ε., την Ισλανδία ή τη Νορβηγία. Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθυνθείτε στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας: Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας, Λεωφ. Αλεξάνδρας 144 Τ.Κ. 114 71 Αθήνα. Τηλ: 210 6460284-734 Fax: 210 6460784, https://www.eccgreece.gr
4199906
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις