Search

Εύρεση εργασίας: Ένας ειδικός συμβουλεύει βήμα-βήμα

Μοιράσου αυτό το άρθρο...Share on Facebook0Tweet about this on Twitter0

top-5-job-interview-tips

από την Κωνσταντίνα Γιαννακοπούλου

Η οικονομική κρίση έχει ωθήσει την ελληνική οικονομία σε πτωτικό κύκλο, του οποίου η διάρκεια δεν είναι εύκολο να προβλεφθεί με ακρίβεια. Με την ανεργία να έχει εκτοξευθεί στα ύψη και να επηρεάζει σημαντικά όλους τους κλάδους, η εύρεση εργασίας μοιάζει με Γολγοθά τόσο για τους νέους, όσο και για τους μεγαλύτερους σε ηλικία ανθρώπους που βρέθηκαν άνεργοι από τη μια μέρα στην άλλη. Η «Alpha freepress», με τη βοήθεια ενός ειδικού θα προσπαθήσει να σας βοηθήσει να πορευτείτε στο πολύ δύσβατο σήμερα μονοπάτι της αγοράς εργασίας.

Η σωστή επιλογή σπουδών

Ο Dr Χρήστος Ταουσάνης, επιστημονικός διευθυντής της εταιρείας Εmploy και διδάκτωρ του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, μας εξηγεί το πρώτο βήμα: «Η πιο δύσκολη απόφαση που καλείται να πάρει ένας νέος άνθρωπος είναι τι θα σπουδάσει. Ξεκινάμε με δεδομένο ότι πλέον έχουμε να αντιμετωπίσουμε μια πολύ σύνθετη αγορά εργασίας και μια διαρκώς μεταβαλλόμενη κοινωνία της πληροφορίας. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι δεν μπορούμε να στηριχθούμε σε σταθερές του παρελθόντος. Πρέπει καταρχήν το παιδί να βρει τις κλίσεις και ενδιαφέροντά του και πώς μπορεί αυτό που είναι η προσωπικότητά του να το αναπτύξει μέσα από ένα κατάλληλο πρόγραμμα σπουδών, που θα μεγιστοποιήσει τα ταλέντα του. Για να το κάνει αυτό θα πρέπει να μάθει τι δυνατότητες υπάρχουν σήμερα στις σχολές, ποια μαθήματα διδάσκονται, ποια είναι τα συνδεόμενα επαγγέλματα με τα τμήματα που επιθυμεί να φοιτήσει κ.τ.λ. Το βασικότερο λάθος που κάνουν οι περισσότεροι είναι να προσπαθούν να δουν τι γίνεται σήμερα στην αγορά εργασίας, ενώ πρακτικά αυτά τα παιδιά θα βγουν στην αγορά εργασίας σε ένα βάθος 5ετίας με 7ετίας, η οποία διαρκώς μεταβάλλεται και ανανεώνεται».

Dr Χρήστος Ταουσάνης

Dr Χρήστος Ταουσάνης

Πώς θα βρείτε εργασία

Την ίδια ώρα που έχουμε μια πολύ σημαντική αύξηση της ανεργίας, πολλοί φορείς και επιχειρήσεις δεν μπορούν να βρουν ανθρώπους με τις κατάλληλες δεξιότητες. Τις αιτίες που συμβαίνει αυτό μας εξηγεί ο ειδικός σε θέματα σταδιοδρομίας: «Αυτό σημαίνει ή ότι υπάρχουν δεξιότητες που πρέπει να καλλιεργήσουμε ή ότι πρέπει να αποκτήσουμε δεξιότητες που έχουν σχέση με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας. Πριν στείλω, λοιπόν, το βιογραφικό μου πρέπει να δω τι κενά έχω σε σχέση με τις ανάγκες της θέσης. Αν για παράδειγμα ζητούν εμπειρία και εγώ δεν διαθέτω, θα πρέπει κατά το τέλος των σπουδών μου να βρω ένα πρόγραμμα, έστω και εθελοντικής εργασίας, προκειμένου να καλύψω το κενό».

Βιογραφικό

Το επόμενο βήμα είναι να στήσουμε ένα πολύ καλό βιογραφικό, όπως αναλύει ο κ. Ταουσάνης: «Ένας δυνητικός εργοδότης δεν θα διαθέσει πάνω από 20 με 30 δευτερόλεπτα για να δει ένα βιογραφικό. Αυτό πρακτικά συνεπάγεται ότι το βιογραφικό μας θα πρέπει να του κάνει μια πολύ καλή αρχική εντύπωση. Βιογραφικά με ορθογραφικά λάθη, που δεν έχουν σωστή δομή και σύνταξη, απορρίπτονται. Ποτέ δεν στέλνουμε στα τυφλά το βιογραφικό μας. Στοχοθετούμε τις εταιρείες που μας ενδιαφέρουν και ξέρουμε ότι γενικά έχουν μια παράδοση στο να κάνουν προσλήψεις στον κλάδο μας».

Φωτογραφία

Είναι μια πολύ σημαντική παράμετρος του βιογραφικού, που δεν θα πρέπει να αμελήσουμε, όπως μας επισημαίνει χαρακτηριστικά: «Εγώ είμαι υπέρ της επαγγελματικής φωτογραφίας, που θα εκπέμπει τη σοβαρότητα και την επιμέλεια που χρειάζεται. Θα πρέπει η φωτογραφία να δείχνει τα χαρακτηριστικά του βιογραφικού σημειώματος και ότι προσέχουμε και τη λεπτομέρεια».

Συνοδευτική επιστολή

«Είναι ένα συγκριτικό πλεονέκτημα για αυτόν που την έχει κάνει σωστά. Η συνοδευτική επιστολή μάς δίνει την δυνατότητα να εκφραστούμε με πιο ελεύθερο λόγο, κάτι που δεν μπορούμε να το κάνουμε μέσα στο βιογραφικό μας. Μπορούμε να επεξηγήσουμε κάποια κενά ή κάποιες ατέλειες του βιογραφικού μας και έμμεσα παρουσιάζουμε μια πολύ σημαντική δεξιότητα που είναι η διαχείριση του λόγου», τονίζει ο ειδικός.

Συνέντευξη

Η συνέντευξη δεν είναι μια καθόλου εύκολη υπόθεση, καθώς πολλά κρίνονται από την πρώτη αυτή συνάντηση. Ο κ. Ταουσάνης αναφέρει χαρακτηριστικά: «Πριν πάμε στην συνέντευξη, θα πρέπει να κάνουμε μια πολύ προσεκτική έρευνα αγοράς, να γνωρίζουμε πολύ καλά τον άνθρωπο που θα μας κάνει τη συνέντευξη και τον φορέα στον οποίο επιθυμούμε να μπούμε. Έπειτα θα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί με τα ρούχα που θα επιλέξουμε να φορέσουμε εκείνη τη μέρα. Ανάλογα με τη φύση της εργασίας, θα πρέπει να έχουμε προσαρμόσει και το ντύσιμό μας. Σίγουρα οφείλουμε να είμαστε καλαίσθητοι, καθαροί και επιμελημένοι. Στους άνδρες ενδείκνυται ένα ανοιχτόχρωμο πουκάμισο και ένα παντελόνι υφασμάτινο. Οι γυναίκες θα πρέπει να μην ντυθούν προκλητικά και να μην κάνουν έντονο μακιγιάζ. Ένας ακόμα παράγοντας που θα επηρεάσει την συνέντευξη είναι η γλώσσα του σώματος, η οποία είναι σημαντικό να εκπέμπει και να αποδεικνύει αυτό που έχουμε περιγράψει στο βιογραφικό και είναι η προσωπικότητά μας. Κινήσεις που υποδηλώνουν άγχος, εκνευρισμό ή απάθεια, είναι στοιχεία τα οποία συνεκτιμώνται αρνητικά. Δεν πρέπει να βλέπουμε τον άνθρωπο που μας παίρνει την συνέντευξη σαν αντίπαλο, αλλά σαν φίλο, σαν σύμμαχο που έχουμε την ίδια αποστολή, να βρεθεί ο κατάλληλος άνθρωπος για την κατάλληλη θέση. Όχι ψέματα, υποκρισίες, επιφωνήματα, υπερβολές και υπέρμετρος ενθουσιασμός ή απογοήτευση. Τέλος καλό θα είναι να κάνουμε ερωτήσεις που να δείχνουν ότι έχουμε ασχοληθεί με το αντικείμενο της εργασίας μας και έχουμε θέσει πράγματι μια σοβαρή υποψηφιότητα για την θέση».

Follow up

Λίγες μέρες μετά την συνέντευξη, αν δεν λάβουμε καμιά απάντηση, το follow up είναι μια χρήσιμη τακτική. «Πέρα από το γεγονός ότι δείχνει ένα ενεργό ενδιαφέρον για την θέση, αυτόματα μας δίνει και μια απάντηση για το αν προχωράει το ενδιαφέρον του φορέα που απευθυνόμαστε ή όχι, ώστε να ξέρουμε τι θα κάνουμε από εκεί και πέρα».

Social Media

«Είναι αδιανόητο κάποιος να μην έχει ένα επαγγελματικό προφίλ στο LinkedIn. Το αμέσως επόμενο που θα κάνει ένας σοβαρός εργοδότης μετά από τη λήψη ενός βιογραφικού είναι να ψάξει τον υποψήφιο στα social media. Πρέπει να δώσουμε στον δυνητικό εργοδότη την εικόνα ότι έχουμε κάνει την καλύτερη προεργασία για την πρώτη μας δουλειά, να βρούμε δηλαδή εργασία στον εαυτό μας», υπογραμμίζει ο κ. Ταουσάνης.

Κρυφές δουλειές

Συχνά λέγεται ότι οι προσωπικές συστάσεις είναι ο καλύτερος τρόπος διαφήμισης και πως το 70%-80% όλων των θέσεων δεν θα διαφημιστούν ποτέ. Άρα πώς μπορεί να μάθει κανείς για αυτές τις κρυφές δουλειές; Δημιουργώντας δίκτυο γνωριμιών. Οι φίλοι και οι συνεργάτες (τωρινοί και μελλοντικοί), που βρίσκονται στην ίδια βιομηχανία με εσάς, μπορεί να έχουν πολύτιμες πληροφορίες και συστάσεις για θέσεις εργασίας, μία διαδικασία που διευκολύνεται πολύ μέσα από το Facebook ή το LinkedIn.

Θετική σκέψη

Κλείνοντας ο κ. Ταουσάνης επισημαίνει τη σπουδαιότητα του να μην χάνουμε την ελπίδα μας: «Δεν πρέπει να απογοητευόμαστε, με αυτό δεν κερδίζουμε τίποτα. Αντιθέτως θα λειτουργήσει αρνητικά. Πρέπει να προσπαθούμε πάντα να βλέπουμε την θετική πλευρά όλης της διαδικασίας. Ακόμα και σε μια συνέντευξη που μας απορρίψανε να σκεφτόμαστε πως κερδίσαμε μια εμπειρία, ότι βελτιωνόμαστε και κάποια στιγμή σίγουρα θα έχουμε καλύτερη τύχη. Δεν είναι κακό να κάνουμε κάτι καμιά φορά και με λιγότερες απαιτήσεις. Ξέρω ότι ακούγεται άσχημα, αλλά από το να μένουμε άπραγοι είναι προτιμότερο να κερδίσουμε εμπειρίες».

 

 

 

 

 

Μοιράσου αυτό το άρθρο...Share on Facebook0Tweet about this on Twitter0