Αθήνα

°C

kairos icon

Παρασκευή

19

Απριλίου 2024

alphafreepress.gr / ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ / Σκάνδαλο μεγατόνων: Το Facebook “δίνει” σε εταιρείες μηνύματα εκατομμυρίων χρηστών
ΚΟΣΜΟΣ

Σκάνδαλο μεγατόνων: Το Facebook “δίνει” σε εταιρείες μηνύματα εκατομμυρίων χρηστών

Νέο δημοσίευμα των New York Times αποκάλυψε σήμερα ότι το Facebook παραχώρησε σε 150 εταιρείες, πρόσβαση σε δεδομένα εκατοντάδων εκατομμυρίων χρηστών. Μεταξύ των εταιρειών βρίσκονται και οι δύο «γίγαντες» της Σίλικον Βάλεϊ, Microsoft και Amazon. Η πρόσβαση αυτή, δόθηκε εν αγνοία των τελευταίων και χωρίς τη συγκατάθεσή τους. Σύμφωνα με εσωτερικά έγγραφα που εξασφάλισε η […]

Facebook

Νέο δημοσίευμα των New York Times αποκάλυψε σήμερα ότι το Facebook παραχώρησε σε 150 εταιρείες, πρόσβαση σε δεδομένα εκατοντάδων εκατομμυρίων χρηστών.

Μεταξύ των εταιρειών βρίσκονται και οι δύο «γίγαντες» της Σίλικον Βάλεϊ, Microsoft και Amazon.

Η πρόσβαση αυτή, δόθηκε εν αγνοία των τελευταίων και χωρίς τη συγκατάθεσή τους.

Σύμφωνα με εσωτερικά έγγραφα που εξασφάλισε η εφημερίδα, ο όγκος των δεδομένων που άντλησε η Cambridge Analytica από μια εφαρμογή στο Facebook ωχριά μπροστά στο «ελευθέρας» που δόθηκε σε μερικούς από τους μεγαλύτερους συνεργάτες του πρωταγωνιστή των social media, όπως η Amazon, η Spotify και το Netflix.

Όπως αναφέρει το άρθρο, το Facebook έδωσε τη δυνατότητα στο Netflix, το Spotify και την Royal Bank of Canada, μεταξύ άλλων, να διαβάζουν, να γράφουν ή ακόμα και να διαγράφουν γραπτά μηνύματα χρηστών.

Τους «άφησε» επίσης να βλέπουν όλους τους συμμετέχοντες σε ένα thread.

Τα προνόμια αυτά υπερβαίνουν κατά πολύ τα απαιτούμενα για την ενσωμάτωση του Facebook στα συστήματά τους.

Επίσης, η εταιρεία του Ζούκερμπεργκ επέτρεψε στη μηχανή αναζήτησης της Microsoft, γνωστή ως Bing, να «βλέπει» τα όνοματα όλων των φίλων ενός χρήστη του Facebook, χωρίς τη συγκατάθεσή του.

Στην Amazon δόθηκε η δυνατότητα να αντλεί τα ονόματα χρηστών και τα στοιχεία επικοινωνίας τους μέσω των φίλων τους.

Η Yahoo μπορούσε ακόμα και να παρακολουθεί προβολές stream από post φίλων.

Από την περσινή χρονιά, η Sony, η Microsoft και η Amazon μπορούσαν να μαθαίνουν τις διευθύνσεις email χρηστών.

Το Facebook δεν έλαβε ποτέ χρήματα για την παροχή αυτού του είδους της πρόσβασης.

Επίσης η πρόσβαση υπήρχε ακόμη και εάν οι χρήστες είχαν απενεργοποιήσει όλες τις δυνατότητες κοινοποίησης δεδομένων στο προφίλ τους.

Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι αυτές οι μεγάλες εταιρείες ενεργούσαν απλά ως προέκταση του Facebook.

Στο πλαίσιο αυτό, κάθε πληροφορία που μοιραζόταν ένας χρήστης με τους φίλους του στον ιστότοπο μπορούσε έπειτα να κοινοποιηθεί στις παραπάνω εταιρείες, χωρίς τη συγκατάθεσή του.

Το Facebook διέψευσε το βράδυ της Τρίτης ότι οι προαναφερόμενες εταιρείες έκαναν κατάχρηση των δεδομένων των χρηστών.

Ωστόσο, απέφυγε να αναφερθεί στον όγκο των δεδομένων που προσφέρθηκαν «στο πιάτο» στους συνεργάτες του.

«Οι συνεργάτες του Facebook δεν μπορούν να αγνοήσουν τις ρυθμίσεις προστασίας απορρήτου των χρηστών.

Είναι λάθος να ισχυρίζεται κανείς ότι μπορούν να το κάνουν», δήλωσε ο Στιβ Σάτερφιλντ.

Ο Σάτερφιλντ είναι διευθυντής του τμήματος Προστασίας του Απορρήτου και Ιδιωτικότητας του Facebook.

O Σάτερφιλντ είπε επίσης στους Times ότι κανένας από τους συνεργάτες του Facebook δεν παραβίασε τη Συμφωνία Συγκατάθεσης του 2011.

Ξεκαθάριζε ότι θα χρειαζόταν η συγκατάθεση των χρηστών για να κοινοποιηθούν οποιαδήποτε στοιχεία τους σε άλλες εταιρείες.

Ωστόσο το δημοσίευμα υποστηρίζει ότι το Facebook έκλεισε συμφωνίες διαμοιρασμού δεδομένων με πολλές μεγάλες εταιρείες και τράπεζες.

Οι συμφωνίες αυτές το βοήθησαν να προσελκύσει νέους χρήστες και – κατά συνέπεια – να αυξήσει τα έσοδά του μέσω των διαφημίσεων.

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις